برگزاری سمینار «سیلک» در موزه لوور فرانسه

حریم سیلک بازبینی می‌شودکاشان فرداسمینار «سیلک، قلب باستان‌شناسی ایران» با حضور جمعی از پژوهشگران و متخصصان باستان‌شناسی جهان از آکادمی‌ و موزه‌های جهان و هیئتی از مسئولان و متخصصان موزه ملی ایران و سفیر کشورمان در سالن موزه لوور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سمینار «سیلک، قلب باستان‌شناسی ایران» دوشنبه ۴ آذرماه به ریاست «جبرئیل نوکنده» رئیس کل موزه ملی و دیگر پژوهشگران و گردآورندگان آثار مرتبط با تپه‌های سیلک کاشان، در موزه لوور برگزار شد.

ریاست جلسه افتتاحیه را «مارسل پیک» مدیر دپارتمان آثار باستان شرقی موزه لوور برعهده داشت و «جان کرتیس» مدیر بنیاد میراث ایران، «علیرضا رستگار» رئیس مشترک این بنیاد و «جبرئیل نوکنده» و «باربارا هلوینگ» مدیر موزه برلین از جمله سخنران‌های نشست افتتاحیه بودند.

بیشتر بخوانیم:
+ برگزاری سمینار «سیلک، قلب تاریخ» در موزه لوور

تپه سیلک کاشان با قدمتی چند هزار ساله به عنوان قدیمی‌ترین خاستگاه تمدن بشری از دهه‌ها قبل موضوع همکاری مشترک بین باستان‌شناسان و کاوش‌گران ایرانی و فرانسوی بوده است.

این محوطه باستان‌شناسی در دو نوبت ابتدا توسط «رومن گیرشمن» باستان‌شناس فرانسوی در دهه ۱۹۳۰ و سپس توسط گروهی به سرپرستی «ملک شهمیرزادی» در دهه ۸۰ شمسی مورد کاوش‌های باستان‌شناسی قرار گرفته و سمینار فوق که از سلسله سمینارهای موسوم به «سیلک، قلب باستان‌شناسی ایران» است، به هدف یادآوری ارزش تاریخی این محل و یافتن راه‌کارهای آتی برای تداوم کاوش‌های باستان‌شناسی در این سایت برگزار گردید.

نخستین سمینار از سلسله سمینارهای فوق سال گذشته در انگلستان برگزار شده بود و قرار است سومین و چهارمین دور آن نیز به ترتیب در سال ۲۰۲۰ در آلمان و در سال ۲۰۲۱ در ایران برگزار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.