در سیستم‌ کارآمد دولت‌ روی ریل مجلس حرکت می‌کند

عباسعلی منصوری دشمنان خارجی در حادثه اهواز دست دارندکاشان فردا –  نماینده سابق مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: در یک سیستم کارآمد دولت در ریلی حرکت می‌کند که مجلس آن ریل را گذاشته است.

عباسعلی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روز مجلس ظهار کرد: مجلس نماد دموکراسی و تأثیرگذاری مردم در هر کشوری است.

وی افزود: بعد از مشروطه همواره با فراز و نشیب‌های مختلف مجلس داشته‌ایم و پس از انقلاب اسلامی هم امام راحل فرمودند مجلس در رأس امور است. اتفاقاً مجالس اولیه بعد از انقلاب خیلی خوب کار کردند و کارآمد بودند چرا که دو وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت را که بر دوش مجلس است به خوبی انجام دادند.

بیشتر بخوانیم:
+ آیا پای نماینده‌ای تاکنون به روستای رحق نرسیده بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، گفت: مدیریت کشور متأثر از مجلس است. پس اگر نقدی بر نحوه مدیریت در کشور داریم به همان میزان به مجلس بر می‌گردد که نتوانسته یک ریل‌گذاری درست و یا نظارت قوی داشته باشد.

وی گفت: قطعاً میزان تأثیرگذاری مجلس کنونی نسبت به مجالس دهه ۶۰ و ۷۰ کمتر است. امروز این ناکارآمدی را از صحبت نمایندگان و نحوه قانون‌گذاری آنان می‌بینیم. نیروهایی که در مجالس اول وارد خانه ملت می‌شدند انقلابی‌تر، ساده‌زیست‌تر و شجاع‌تر بودند و با فضای اشرافی‌گری فاصله داشتند و از توده مردم بودند و توانسته بودند ساده‌زیستی خود را تا پایان دوره خدمتشان حفظ کنند و تمام دغدغه‌شان خدمت به جامعه بود و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دادند.

منصوری ادامه داد: امروز ما یک فاصله اخلاقی بین مجلس کنونی با مجلس اول و دوم می‌بینیم. لذا برای کارآمدی مجلس باید زمینه‌های فرهنگی و داشتن احزاب قوی را فراهم کنیم. بخش‌هایی از حاکمیت هم باید یک سری از موضوعات را اصلاح کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.