«لیونل مسی» برای ششمین‌بار برنده توپ طلا شد

لیونل مسی برنده ششمین توپ طلا شدکاشان فردا لیونل مسی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دوشنبه‌شب ۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۱ آذرماه ۹۸) با تصاحب ششمین توپ طلا علاوه بر ثبت رکوردی بی‌سابقه در کسب این جایزه به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۹ برگزیده شد.

به گزارش یورونیوز؛ کاپیتان ۳۲ ساله تیم ملی آرژانتین و ستاره آبی اناری‌پوشان شهر بارسلون با نمایش درخشانی که در رقابت‌های این فصل از مسابقات لالیگا و نیز لیگ قهرمانان اروپا از خود نشان داد، پیش‌بینی برای برنده توپ طلا را از هر زمان دیگر آسان‌تر کرده بود.

لیونل مسی پیش از این در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰،‌ ۲۰۱۱،‌ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ نیز موفق به کسب جایزه توپ طلا شده بود. این نخستین بار در تاریخ فوتبال است که بازیکنی بیش از پنج بار برنده این جایزه می‌شود.

نابغه آرژانتینی که در رقابت‌های فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با ثبت ۳۶ گل عنوان بهترین گلزن اروپایی را از آن خود کرده بود چندی پیش نیز جایزه بهترین‌های فیفا را دریافت کرد. مسی برغم توقف با بارسلون در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته بار دیگر با آبی‌اناری‌ها قهرمانی در لالیگا را تجربه کرد.

ویرژیل فن دایک، کریستیانو رونالدو،‌ سادیو مانه،‌ محمد صلاح، کیلیان امباپه،‌ آلیسون بکر و رابرت لواندوفسکی هفت نامزد دیگر دریافت این جایزه بودند که پس از لیونل مسی به ترتیب در رده‌های دوم تا هشتم بهترین بازی‌کنان جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

آلیسون بکر همچنین با کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۹ جایزه لپویاشین را دریافت کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.