کاشان نخستین باغ‌شهر ملی ایران

سید رضا حسینی لاهیجی کارشناس مبلمان و منظر شهریکاشان فردا – کاشان نخستین باغ‌شهر ملی ایران.

سید رضا حسینی لاهیجی، متخصص و مشاور در حوزه زیباسازی شهری گفت: برندینگ و گردشگری شهری وجه ممیزه یک شهر برای جذب گردشگر و ثروت‌مندشدن است.

لاهیجی پنج‌شنبه ۷ آذرماه در کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع ارائه راهکارهای افزایش درآمد در شهرداری‌ها افزود: این طرح مدت‌هاست در سطح جهان در حال اجراست و سوددهی بالایی را داشته است و نخستین شهر در ایران که به این جریان پیوسته اصفهان بوده که در حال حاضر پرچم مخصوص به خود را طراحی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه کاشان تصریح کرد: کاشان می‌تواند برند خاص خود در کالاهایی چون گلاب و فرش را داشته باشد. همچنین ظرفیت تاریخی و باغ‌های کاشان شاخصه مهمی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است.

این کارشناس برندینگ تاکید کرد: کاشان شایستگی آن را دارد که به نخستین باغ‌شهر ملی ایران بدل شود که این مهم با همیاری مردم و تمامی بخش‌های شهری قابل دست‌یابی است و می‌تواند کاشان را بدل به ثروتمند‌ترین شهر استان بکند.

مرضیه باریکانی، کارشناس شهرسازی، حمل‌ونقل و گردشگری نیز در این نشست توضیحاتی را در خصوص دپارتمان مشاوره و مطالعات شهری ارائه کرد و گفت این دپارتمان به شناسایی چالش‌ها و مسائل شهری در سطح خرد و کلان نظر به پتانسل‌های شهری و به کارگیری تخصص‌های مختلف برای افزایش درآمد شهری می‌پردازد.

کارگاه آموزشی راهکارهای افزایش درآمد در شهرداری‌ها، برندینگ شهری و گردشگری به همت روابط عمومی شورای شهر کاشان و با حضور رئیس و اعضای شورای شهر کاشان، کارشناسان، معاونین و مدیران شهرداری، رؤسای ادارات و همچنین اعضا شورا، شهرداران و مدیران شهرهای اطرف کاشان با سخنرانی دکتر تقی‌زاده، مهندس لاهیجی و مهندس باریکانی، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.