اصفهان سال گذشته آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان نداشته است

دکتر محمد کشتکارکاشان فردا – معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به عملیاتی شدن فاز دوم طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از دی‌ماه پیش‌رو اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح هرگونه عرضه مرغ با عناوینی همچون مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، مرغ سبز و … ممنوع خواهد شد و مرغ‌ها با سه رتبه A+ با بسته‌بندی سبز، A با بسته‌بندی آبی و B با بسته‌بندی نارنجی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دکتر محمد کشتکار در سفر کاشان با حضور در جمع مرغداران این شهرستان ضمن اشاره به این‌که با این طرح حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌شود، تاکید کرد: لازم است تعاونی‌ها و مرغداران عزیز در راستای تولید و تامین مرغ با کیفیت و رعایت ضوابط بهداشتی با سن و وزن مناسب بر اساس رتبه‌های A+، A ، B همراهی و تلاش نمایند.

دکتر کشتکار به عدم بروز بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان از یک سال گذشته تا کنون در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه بروز این بیماری طی سال‌های گذشته در تعدادی از واحدهای پرورش طیور کاشان و همچنین سردی هوا، احتمال بروز بیماری افزایش می‌یابد و این موضوع خطر جدی برای صنعت مرغ‌داری محسوب می‌گردد.

وی به سامان‌دهی خوب واحدهای مرغ تخمگذار، تعداد و تراکم بالای کاشان در پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار اشاره و بر کشتار گله‌های مرغ تخم‌گذار بالای ۹۰ هفته بدون فوت وقت و رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی تمامی پرورش‌دهندگان طیور تاکید کرد.

دیدار و گفت‌وگو با رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی، مدیر جهاد کشاورزی و اعضای هیئت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون سلامت با همراهی مسئول روابط عمومی و کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به شهرستان کاشان بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.