۷ پژوهش‌گر دانشگاه کاشان در جمع ۱٪ برتر جهان

دانشگاه کاشانکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: هفت پژوهش‌گر این دانشگاه، براساس اعلام پایگاه‌های ESI و WOS، در جمع پژوهش‌گران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

مجید منعم زاده افزود: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، استادان: سید علیرضا اشرفی، عباس سعادتمندی و اکبر محبی اعضاء هیئت علمی گروه ریاضیات دانشگاه کاشان، مسعود صلواتی نیاسر عضو هیئت علمی گروه شیمی، علی قربان‌پور آرانی، محمد عارفی و رضا کلاهچی پژوهش‌گران دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان در جمع یک درصد نویسندگان برتر جهان در حوزه‌های پژوهشی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۵ استاد دانشگاه کاشان در جمع یک‌درصد پژوهشگر برتر جهان

منعم‌زاده خاطرنشان کرد: در این ارزیابی که با بررسی سوابق پژوهشی محققان در بازه زمانی ۱۰ ساله و با روش‌شناسی پیشرفته شناسایی از پایگاه استنادی ESI و WOS مورد مطالعه قرار گرفته است، سه شاخص استنادات کل به مقالات نویسنده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و متوسط درصد خوداستنادی یک نویسنده به عنوان معیارهای مهم ارزیابی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گفته وی طبق گزارش معاونت پژوهش و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، سید علیرضا اشرفی با تعداد کل ۱۹۷ مقاله و شاخص H-index معادل ۲۲، علی قربان‌پور با تعداد کل ۱۵۴مقاله و شاخص H-index معادل ۲۹ و عباس سعادتمندی با تعداد کل ۳۷ مقاله و شاخص H-index معادل ۱۷ موفق به کسب این عنوان شدند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام این پایگاه همچنین مسعود صلواتی نیاسر در سه حوزه موضوعی شیمی، علوم مواد و مهندسی با تعداد کل ۶۱۹ مقاله و محمد عارفی با تعداد کل ۷۴ مقاله و رضا کلاهچی هم با تعداد کل ۹۱ مقاله در جمع پژوهش‌گران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.