می‌خواهیم خانه هر عراقی یک قالی کاشان فرش شود

سعد جواد قندیل سفیر عراق در ایران در کاشانکاشان فردا «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در کشورمان در دیدار با شهردار کاشان به تشریح عملکرد کشور عراق در شاخص‌های مختلف گردشگری مذهبی پرداخت.

وی، با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ایران و عراق، اتحاد را مهم‌ترین ویژگی مناسبات این دو کشور خواند و افزود: با توجه به این سابقه ارتباط این دو کشور تاریخی و مهم در منطقه باید بیش از پیش تقویت شود.

سفیر عراق در ایران همچنین با یادآوری حضور ۳.۵میلیون زائر ایرانی تنها در بازه زمانی یک ماه منتهی به اربعین در عراق، میزان جابه‌جایی مسافر بین این دو کشور را حدود ۹ میلیون نفر ذکر کرد که در میان سایر کشورها یک رکورد محسوب می‌شود.

قندیل، همچنین به رقم ۱۲.۵میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و عراق اشاره و عنوان کرد: این رقم بر اساس توافقات صورت‌گرفته تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و عراق را به یکی از مهم‌ترین شریک‌های جمهوری اسلامی تبدیل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اصالت و کیفیت فرش کاشان تأکید کرد: می‌خواهیم در خانه هر عراقی یک فرش مرغوب و با کیفیت کاشان پهن شده و تمام منازل عراقی‌ها باید به این هنر حاصل از ذوق ناب بافندگان کاشانی مزین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.