روند رو‌به‌رشد هنر شهری در کاشان

تندیس‌ها در سیما و منظر شهری کاشانکاشان فردامدیر سیما و منظر شهری سازمان زیباسازی شهرداری کاشان هنر عمومی شهری را به عنوان عنصری کلیدی در منظر جامعه یادآور شد و گفت: افزایش سواد بصری، ارتقای حس زیبایی‎شناسی شهروندان، تزریق آرامش، ایجاد تنوع و سرزندگی در فضای عمومی، تزریق هویت به فضا، شکل‌گیری حس مکان و القای روحیه خاص و … برخی از کارکردهای هنر شهری است.

امید شریعتی‌زاده در برنامه رادیویی صبح سیلک، با اشاره به پیشینه هنر عمومی در کشور افزود: در دوران معاصر، تهران از پیشگامان این حوزه به‌شمار می‌رود که با نصب مجسمه شاعر بزرگ فردوسی، عرضه نخستین مجسمه شهری را در کارنامه پایتخت ثبت کرد.

شریعتی‌زاده، با اشاره به وضعیت گذشته هنر شهری در کاشان، تأسیس سازمان زیباسازی را سرآغاز اتفاقات مثبت زیاد در این حوزه عنوان و تأکید کرد: هنر شهری در کاشان توانست از شرایط نزدیک صفر به وضعیت کنونی با اتفاقات مثبت متعدد طراحی و ساخت تندیس‎ها، سردیس‌‎ها، المان‌ها و … در طول این 6 سال ارتقا یابد.

وی به انتقال و نصب تندیس امیرکبیر در سال گذشته اشاره و یادآور شد: نسخه نخست این اثر توسط استاد ابوالحسن صدیقی ۴۰ سال پیش در فلورانس ایتالیا ساخته شد که پس از وقوع انقلاب اسلامی، این اتفاق مغفول ماند تا آنکه نسخه دیگر برای اجرا مهیا گردید.

مدیر سیما و منظر شهری شهرداری کاشان سازمان زیباسازی با یادآوری برگزاری نخستین سمپوزیوم سرداران شهید در کاشان، اعلام کرد: ساخت ۱۹ تندیس به نام شهدا جانمایی و در حال ساخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.