نخستین پل موتورسوار در کاشان به بهره‌برداری رسید

کاشان فردا – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، از بهره‌برداری از نخستین پل موتورسوار در شانزدهمین چلچراغ توسعه در کاشان خبر داد.

حمید‌رضا بخشده‌فر با اشاره به بهره‌برداری از پل ایمن عابر و موتورسوار در بلوار شهیدان بارفروش(کمربندی)، طول این پل را ۶۵ متر ذکر کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

بخشنده‎فر، هدف از اجرای پل عابر و موتورسوار را کاهش سوانح و حوادث عنوان کرد و افزود: بلوار کمربندی در حال حاضر در قالب محور ترانزیت شمال به جنوب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بر اساس طبقه‌بندی عملکرد معابر شهری در طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان محور شریانی درجه یک تعریف می‌شود.

وی با بیان این‌که سرعت وسایل نقلیه در این‌گونه محورها دست‌کم ۷۰ کیلومتر در ساعت است خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که سرعت بالا یکی از عوامل شناخته‌شده تصادفات است، بنابراین، به منظور حفظ امنیت و جان عابرانی که قصد تردد عرضی از محور کمربندی را داشته باشند ایجاد چنین پلی ضروری بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، با یادآوری وجود پل باربند در زیر جاده کمربندی به عنوان محلی برای عبور کشاورزان و موتورسواران در گذشته افزود: به مرور این پل از بین رفته و طبیعتا مشکلاتی برای این دسته از شهروندان ایجاد کرد بنابراین در طراحی پل جدید، علاوه بر عابرین، موتورسواران نیز مدنظر قرار گرفتند و پل با کاربری موتورسوار و عابر پیاده طراحی و اجرا شد.

بخشنده‌فر ارتقای ضریب ایمنی عبور و مرور علاوه بر تسهیل در ترددها را به عنوان یکی از وظایف این معاونت یادآور شد و بر استمرار این رویکرد در مدیریت شهری تأکید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.