از ایستگاه‌های شارژ عمومی گوشی استفاده نکنیم

جایگاه عمومی شارژ گوشیکاشان فردا – احتمالا شما هم در چنین وضعیتی گرفتار شده‌اید که ایستگاه قطار، فرودگاه، پایانه مسافربری، ایستگاه‌های مترو و مکان‌های مشابه، ناگهان متوجه شده باشید کار بسیار مهمی با گوشی دارید ولی به اندازه کافی شارژ ندارد.

اگر پاوربانک به همراه نداشته باشید؛ احتمالا شتاب‌زده به یک ایستگاه شارژر گوشی در نزدیکی خود حمله می‌کنید و بدون اندکی تامل و تفکر، گوشی را به یک کابل USB آویزان و خالی وصل خواهید کرد.

خطرات ایستگاه‌های شارژر گوشی عمومی
نخستین خطری که در کمین گوشی و اطلاعات روی آن است؛ آلوده‌شدن به بدافزار و بعد سرقت اطلاعات است. کابل‌های USB شارژر عمومی گوشی بهترین فرصت برای هکرها هستند تا از این طریق به گوشی شما وارد شوند.

هکر از طریق کابل‌های USB می‌توانند روی گوشی شما بدافزار نصب کنند؛ اطلاعات روی گوشی را سرقت یا تنظیمات گوشی را تغییر دهند. این خطر برای کابل‌های لایتنینگ گوشی آیفون هم مطرح است.

کافی است دیتا یا وای‌فای گوشی هم در این وضعیت روشن باشد تا شناسایی و نفوذ به آن برای هکرها آسان‌تر شود.

خطر دوم، مسایل فیزیکی و برقی است. غالب ایستگاه‌های شارژر گوشی به طور استانداردی ساخته نشده و میزان ولتاژ و آمپر دقیق مورد نیاز هر گوشی را توسط کابل USB تامین نمی‌کنند. هنگامی که ده‌ها گوشی به یک ایستگاه شارژر عمومی وصل می‌شود؛ خطر بروز مشکلات الکتریکی برای گوشی بالا می‌رود.

مورد دیگر، خرابی‌های کابل USB ایستگاه‌های شارژر عمومی گوشی است. بر اثر استفاده زیادی از این کابل‌های USB، درگاه‌های آن‌ها فرسوده و ساییده شده، در بسیاری از مواقع به درستی درون درگاه شارژ گوشی نمی‌روند. احتمالا این تجربه را داشتید که گوشی را به یکی از این شارژرهای عمومی زده ولی گوشی شارژ نشده است یا سرعت شارژ باتری بسیار پایین‌تر از حد معمول درون خانه است.

کارشناسان امنیتی وسایل الکترونیکی پیشنهاد می‌کنند تا حد ممکن سراغ استندهای شارژ گوشی در مکان‌های عمومی نروید.

پاوربانک
چگونه در طول مسیر گوشی را به طور امنی شارژ کنیم

بهترین راه‌کار، همراه داشتن یک پاوربانک یا باتری‌های قابل حمل USB است. پاوربانک‌ها به شما کمک می‌کنند گوشی را در حالتی امن و مطمئن شارژ کنید و وابسته به یک مکان خاص هم نباشید. می‌توانید در حال حرکت، داخل قطار و هواپیما و در هر وضعیتی گوشی را شارژ کنید. حتی به طور همزمان از گوشی استفاده کنید.

پاوربانک‌های جدید قابلیت شارژ نوت‌بوک یا تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی را هم دارند. امروزه یک پاوربانک فقط برای مصارف شارژ گوشی نیست و ده‌ها کار دیگر برای شما انجام می‌دهد.

راه‌کار بعدی، خرید گجت‌ها و وسایل قابل حملی است که قابلیت پاوربانکی هم دارند. مثلا، مودم روترهای ۴G وارد بازار شده که نقش پاوربانک را هم انجام می‌دهند یا وسایل سفر برقی در بازار عرضه شده که دارای درگاه USB بوده و می‌توانند گوشی شما را شارژ کنند.

اگر چند گوشی و دستگاه الکترونیکی دارید؛ می‌توانید پاوربانک‌هایی با چندین درگاه USB شارژ خریداری کنید تا به طور همزمان هر دو گوشی یا گوشی و تبلت شما را شارژ کنند.

خرید یک پاوربانک قابل انعطاف‌، بسیار بهتر از رفتن سراغ ایستگاه‌های شارژ گوشی عمومی است و ایستادن کنار ۱۵ نفر دیگر برای شارژ چند دقیقه‌ای گوشی است.
میثاق محمدی‌زاده ـ 1پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.