آزادسازی فضا برای ایمیل‌ها در جی‌میل

پاک کردن جی‌میلکاشان فردا – فضای جی‌میل من پر شده، چگونه به آسانی و به سرعت با پاک کردن برخی ایمیل‌ها، فضای لازم را باز و خالی کنم؟

زمانی سرویس‌های ایمیل رایگان، فضای بسیار محدودی ارائه می‌دادند. به طوری که کار ما مرتب این بود که ایمیل‌ها را – حتی آن‌هایی که داستن‌ِشان لازم بود- خالی کنیم. در واقع ما مجبور بودیم، برخی از ایمیل‌ها را ذخیره کنیم!

اما وقتی Gmail آمد و وعده فضای یک گیگی داد، بسیار هیجان‌زده شدیم و چون نخستین‌بار اول آوریل این وعده داده شده بود، خیلی‌ها این را دروغ اول آوریل دانسته بودند.

اما جی‌میل آمد و یک گیگ ایمیل رایگان داد و به مرور آن‌را تا ۱۵ گیگ افزایش داد. اما به هر حال منابع گوگل هم بی‌نهایت نیستند و بنابراین فعلا جی‌میل بیشتر از ۱۵ گیگ فضا نمی‌دهد و اگر آدم خیلی پرکار از نظر ردوبدل‌کردن ایمیل باشید، احتمالا خیلی از شماها با پرشدن فضای جی‌میل مواجه شده‌اید.

۲ راه چاره:
۱ -دست به جیب شوید و فضای بیشتری بخرید. با تقریبا ۱۶ یورو در سال می‌توانید یک فضای ۱۰۰ گیگ برای یک سال به جی‌میل خود اضافه کنید. با خرید گیفت کارت گوگل می‌توانید این کار را کنید. (با نرخ فعلی ارز، برای خرید یک گیفت کارت ۱۵ دلاری باید ۲۲۰ هزار تومان به فروش‌گاه‌های آنلاین فروش گیفت کارت پرداخت کنید.)

۲- ایمیل‌های غیرضروری را پاک کنید
اگر آدم خیلی مرتبی نبوده باشید، پاک‌کردن ایمیل‌های اضافی نسبتا دشوار است. اما چیز مهم این است که بیشترین حجم وقتی خالی می‌شود که شما ایمیل‌های دارای اتچ یا پیوست فایل را پاک کنید.

به عبارتی شما ممکن است صدها ایمیل متنی را پاک کنید و فضای خاص و قابل‌توجهی برایتان باز نشود. اما بدیهی است که وقتی ۳۰ – ۴۰ ایمیل دارای پیوست فایل مثلا ۱۰ مگی را پاک کنید، ناگهان فضای زیادی برایتان باز می‌شود.

چطور ایمیل‌های حاوی پیوست حجیم را به سرعت پیدا کنیم
الف) به قسمت جست‌وجوی ایمیل‌ها در جی‌میل بروید
ب) روی مثلث کلیک کنید تا وارد جست‌وجوی پیشرفته شوید
ج) در قسمتی که در زیر نشان داده شده، انتخاب کنید که ایمیل‌هایی برایتان جست‌وجو شوند که فرضا بیشتر از ۱۰ یا ۵ مگ حجم داشته باشند

پاک کردن جی‌میل1
حالا شما می‌توانید یک یک این ایمیل‌ها را باز کنید و آن‌هایی که دیگر به کارتان نمی‌آیند را پاک کنید. به همین سادگی!

راه‌های ساده دیگری هم برای پاک‌کردن ایمیل‌های اضافی وجود دارد. مثلا سرچ ایمیل‌هایی که دارای پیوست فایل‌های با فرمت mp3 و mp4 هستند. یک زمانی که شبکه‌های اجتماعی نبودند ما خیلی‌ پیش می‌آمد که ایمیل‌های با فایل‌های صوتی و تصویری برای مخاطبان خود می‌فرستادیم و حالا دیگر نیازی به حفظ آن‌ها نیست. برای این‌که آن‌ها را به سادگی بیابید، در همان کادر جست‌وجوی ایمیل‌ها در جی‌میل سرچ کنید: filename:mp3، به جای mp3 شما می‌توانید Mp4 و mov و pdf را جانشین کنید.

منبع: 1پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.