آمریکا، روسیه و چین جهان را ناامن‌تر می‌کنند

فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمانکاشان فردا _ رئیس‌جمهوری آلمان، با انتقادی کم‌سابقه از سه قدرت بزرگ جهان؛ آمریکا، چین و روسیه را متهم کرد که به بی‌اعتمادی و عدم امنیت جهانی دامن می‌زنند.

به گزارش یورونیوز؛ فرانک والتر اشتاین‌مایر، در سخنرانی نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیج با اشاره به آن‌چه رقابت «قدرت‌های بزرگ» خوانده می‌شود گفت که این رقابت‌‌ها می‌تواند خطر مسابقه تسلحیات هسته‌ای تازه‌ای را در جهان باعث شود.

اشتاین‌مایر بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و با انتقاد از شعار «آمریکا را دوباره بزرگ سازیم» گفت: «”بزرک سازیم” حتی به قیمت تضعیف همسایگان و شرکا.»

رئیس جمهوری آلمان در انتقاد از آمریکا گفت که «ایالات متحده آمریکا بعنوان نزدیک‌ترین متحد ما و در دولت کنونی‌اش، ایده جامعه جهانی را رد می کند.»

وی همچنین با انتقاد از روسیه گفت: «روسیه بار دیگر از نیروی نظامی و تغییر خشونت‌بار مرزها در قاره اروپا بعنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند.»

اشتاین‌مایر همچنین خواستار یک سیاست واحد اروپایی در قبال روسیه شد و گفت که سیاست اروپا در قبال روسیه «فقط به بیانیه‌‌هایی برای محکومیت روسیه یا تحریم محدود نمی شود.»

رئیس جمهوری آلمان همچنین با انتقاد از چین گفت: «چین قوانین بین‌المللی را فقط بصورت گزینشی می‌پذیرد و آنهم تنها وقتی که در تضاد با منافعش نباشد.» وی همچنین افزود که اروپا باید بین تشدید رقابت‌ها و نیاز به همکاری با چین، به تعادلی دست پیدا کند.

کنفرانس امنیتی مونیج روز جمعه ۱۴ فوریه در مونیج آلمان آغاز به کار کرد و تا یکشنبه ۱۶ فوریه ادامه خواهد داشت. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در این کنفرانس حضور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.