پرچم شهر زیرزمینی نوش‌آباد درجنگلانه برافراشته شد

کشت بادام کوهی در وادقان کاشان توسط راهنمایان شهر زیر زمینی و انجمن دوستداران آثار تاریخی نوش آبادکاشان فردا – مدیر شهرزیرزمینی نوش‌آباد گفت: فعالان گردشگری این شهر همزمان با جشن اسفندگان با هدف توسعه فضای سبز و جنگل‌های دست‌کاشت، با شرکت در سیزدهمین طرح جنگلانه، ورودی روستای وادقان را بادام‌کاری کردند.

امیر کدخدایی در آیین جشن جنگلانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، اظهار کرد: اگر خسارت‌های وارد بر محیط زیست و منابع طبیعی را جبران نکنیم، عرصه‌ زندگی بر نسل حاضر تنگ‌ می‌شود و آیندگان هم با مخاطرات جدی رو‌به‌رو خواهند شد.

وی افزود: باید به هر بهانه‌ای که می توانیم برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی گام برداریم و در این مسیر نباید منتظر دستگاههای دولتی بود، بلکه همه شهروندان باید این مسئولیت انسانی خود را انجام دهیم.

کدخدایی تصریح کرد: در اجرای این برنامه راهنمایان گردشگری و اعضای انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش‌آباد شرکت داشتند تا فرهنگ حفظ محیط زیست را در جامعه به ویژه برای نسل کودک و نوجوان نهادینه کنیم.

کارشناس آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان نیز در این آیین گفت: موثرترین راه حفظ جنگل‌ها و مراتع کشور، حضور مردم در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد، و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست در این برنامه‌هااست.

علی خالویی نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: طرح جنگلانه از ابتدای فصل زمستان برای کشت بادام کوهی در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان در ۱۲ مرحله با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد همیاران سرزمین مهرگان آریایی کاشان، کارکنان دانشگاه کاشان، کوهنوردان بانوی کوهیار و سپیده آران و بیدگل، انجام شده است.

وی گفت: جنگل‌کاری در قمصر، ارتفاعات خنب و دره، وادقان و مراتع گوجار توسط کوهنوردان بنیاد شهید شهرستان آران و بیدگل، کوهنوردان گروههای سهراب سپهری و کویر کاشان از دیگر برنامه‌های جنگلانه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.