کرونا کارخانه‌های سامسونگ و ال‌جی را تعطیل کرد

سامسونگکاشان فردا – خبرگزاری Yonhap به نقل از یک مقام شرکت سامسونگ گزارش داده است که یک کارگر کارخانه سامسونگ الکترونیک در شهر گوهی (Gumi) کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده است. گومی شهری نزدیک کلان شهر دئگو (Daegu) است که نخستین‌بار در کره جنوبی مبتلایان کرونا در آنجا شناسایی و بیشترین مبتلایان را دارد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس پس از مشاهده کارگر آلوده خود در کارخانه، دستور به تعطیلی این کارخانه تولید تلفن همراه داده است. البته، برخی گزارش‌ها می‌گویند سامسونگ می‌خواهد پس از یک ضدعفونی سراسری چند روزه، دوباره این کارحانه را باز کند و فقط کارگران سالم و بدون داشتن هیچ‌گونه علایمی وارد آن شوند.

در آن سو، شرکت ال‌جی دیسپلی با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در شهر گومی، تصمیم گرفته کارخانه تولید صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های تلفن همراه خود را به طور موقت تعطیل کند.

کارخانه ال‌جی دیسپلی
مدیران ال‌جی دیسپلی پس از این‌که باخبر می‌شوند تست کرونای یک کارمند بانک در نزدیکی کارخانه تولید نمایشگرهای گوشی آن‌ها مثبت شده است؛ ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از گسترش این ویروس و ورود آن به درون کارخانه، تن به تعطیلی موقت بدهند.

تعطیلی کارخانه‌های تولید قطعات گوشی تلفن همراه سامسونگ و ال‌جی می‌تواند بازار موبایل را متلاطم و بر روند تولید، عرضه و فروش گوشی‌های جدید این شرکت‌ها از جمله گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ و زد فلیپ سامسونگ تاثیرگذار باشد.

اما فقط دو شرکت کره‌‌ای معروف نیستند که کارخانه‌های تولید گوشی تلفن همراه خود را تعطیل کردند. کل دنیای فناوری متاثر از شیوع کرونا در یک شوک و بهت به سر می‌برد و پیش‌بینی آینده را سخت‌تر کرده است. اپل هم برخی کارخانه‌های تولید آیفونش را تعطیل شده می‌بیند و برندهای چینی سازنده تلفن همراه نیز شدیدا تحت فشار هستند تا تعهدات خود را به موقع تحویل دهند.

منبع: 1پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.