دومین محموله کمک‌های یونیسف وارد کشور شد

کمک‌های یونیسف برای کمک به جلوگیری از شیوع کرونا در ایران.کاشان فردا – دومین محموله کمک‌های صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایران پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه وارد کشور شد.

به نوشته حساب توییتر نمایندگی این صندوق در ایران، این تجهیزات برای محافظت از کادر بهداشت و درمان کشور است که این روزها شجاعانه و با جان و دل به افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک می‌کنند.

این محموله اقلام محافظت شخصی به وزن بیش از سه تن شامل دو نوع ماسک جراحی با فیلترینگ بالا، لباس‌های جراحی و همچنین عینک‌های جراحی است.

تمام این وسایل بنا به درخواست وزارت بهداشت و برای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا، از مرکز تدارکات جهانی یونیسف در کپنهاگ به تهران ارسال شده است.

اوایل این هفته نیز یونیسف نخستین محموله تجهیزات محافظت شخصی را برای کادر بهداشت و درمان کشور به وزن بیش از یک تن وارد ایران کرده بود.

یونیسف در ارتباط مستقیم با دولت جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، و سایر آژانس‌های سازمان ملل در ایران است، و بر تحولات و نیازهای فوری با توجه به شرایط حاضر نظارت دارد. مدارس، مهدهای کودک و موسسات آموزش عالی در راستای مهار همه‌گیری تعطیل شده‌اند.

ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم، قطرات تنفسی همچون سرفه و عطسه، و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. در موارد حادتر، عفونت می‌تواند منجر به سینه پهلو (پنومونی یا همان عفونت ریه)، سندروم تنفس حاد، نارسائی کلیه‌ها و حتی مرگ شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.