مراقبت بهداشتی از پاک‌بانان و خانواده‌های آنان

رفتار غیرمسئولانه برخی شهروندان و خطر سلامتی پاکبانانکاشان فردا – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، گفت:‌ از زمان شیوع ویروس کرونا و تشدید فعالیت پاک‌بانان کاشانی، حمایت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی از این قشر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان پیوسته صورت می‌گیرد.

محمدرضا خالدی پاک‌بانان شهر را سربازان گمنام در مسیر مقابله با کرونا نامید و تصریح کرد: با وجود پیش‌بینی تمهیداتی نظیر در اختیار قراردادن مجموعه الزامات بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و …) برای پاک‌بانان و خانواده آنان و همچنین معاینه به صورت روزانه، اما این قشر زحمت‌کش در معرض خطر جدی قرار دارند و این نیازمند احساس مسئولیت بیشتر شهروندان است.

وی افزود: در دو خانه و پایگاه کارگری به صورت روزانه وضعیت سلامت پاک‌بانان بررسی شده و برای هر فرد دارای علایم مشکوک، تمهیدات درمانی و بهداشتی انجام و همچنین مرخصی برای استراحت داده می‌شود.

خالدی با انتقاد از برخی رفتارهای غیرمسئولانه در زمینه رعایت‌نکردن زمان بیرون گذاشتن زباله و نیز رهاکردن دستکش‌ها و ماسک‌ها در معابر و خیابان‌‌ها گفت: عدم مراعات وظیفه شهروندی در این خصوص موجب افزایش زحمت و البته در معرض آسیب و خطر قرارگرفتن پاک‌بانان شهر می‌شود.

وی با یادآوری اقدامات مختلف مدیریت شهری در زمینه مقابله با کرونا بیان کرد: ضد عفونی معابر توسط مناطق پنج‌گانه بصورت مرتب و پیوسته مخصوصا در نقاط پرتردد و اماکنی همچون مراکز درمانی و بیمارستانی، عابربانک‌ها و … صورت می‌گیرد.

خالدی همچنین با تقدیر از اقدامات مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: اطلاع‌رسانی در قالب‌های مختلف از قبیل استند و بیلبورد پوستر، برشور و استیکر برای عابربانک‌ها و جایگاه‌های سوخت و کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی می‌تواند آگاهی جامعه را در برابر این بیماری فراگیر افزایش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.