کرونا، شهرداری‌ها را نیازمند حمایت مالی و فوری کرد

شهرداری کاشانکاشان فردا – عضو شورای شهر کاشان با اشاره به شرایط بحرانی کشور در روزهای پایانی سال گذشته و بهار سال جدید گفت: شهرداری کاشان با بررسی و برآورد هزینه‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت دیده است و کرونا شهرداری‌ها را نیازمند حمایت مالی و توجه فوری دولت کرد.

مجید شمس افزود: با توجه به ادامه روند فعلی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، دولت باید از محل اعتبارات مدیریت بحران و سایر منابع در اختیار و تخصیص این مهم در سطوح مختلف، شهرداری‌ها را تامین کند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۹۸، پویاترین سال مدیریت شهری کاشان

وی تصریح کرد: شهر کاشان یکی از نقاط بحرانی کشور در زمینه کرونا بوده و شهرداری کاشان از نخستین روزهای این بحران (اوایل اسفند ماه) به کلیه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز خود ماموریت داد تا علاوه بر انجام وظایف معمول و روزانه خود به صورت ویژه، وظیفه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را برعهده بگیرند.

به گفته وی، ضدعفونی اتوبوس‌های شهری و بخشی از تاکسی‌ها نیز از جمله برنامه‌های روزانه این سازمان بوده است.

عضو شورای شهر کاشان تأکید کرد: آتش‌نشانی کاشان نیز آماده‌باش کامل بوده‌اند و همچنین علاوه بر انجام ماموریت‌های معمول در امر ضدعفونی معابر شهر نیز فعالیت مستمر داشته‌اند.

شمس افزود: نیروهای سازمان آرامستان‌های کاشان (دارالسلام) از ابتدای این بحران به صورت شبانه‌روزی و ایثارگرانه خدمات تغسیل و تدفین متوفیات این بحران در سطح شهرستان‌های کاشان و بخش عظیمی از شهرستان آران و بیدگل را برعهده داشته‎اند.

وی همچنین با مهم برشمردن اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمینه کرونا ویروس عنوان کرد: مدیریت ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری کاشان نیز با تمام توان خود اقدام به تولید محتوای آموزشی و ترویجی در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان کرده است و از طریق رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها و استندهای شهری، رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌ها به عنوان بازوی اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا فعالیت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر یادآور شد: فعالیت شهرداری کاشان در بحران کرونا باعث کم‌کاری در حوزه‌های دیگر شهرداری نشد و بخش‌های عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهرداری در سال ۹۸ با قدرت به انجام پروژه‌های خود ادامه داده‌اند و سال ۹۸ به عنوان یک سال بی‌نظیر و مثال‌زدنی در تاریخ شهرداری کاشان در کنار مهمان ناخوانده ویروس کرونا ثبت شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.