تفکیک زباله‌های عفونی از منازل بهبودیافتگان از کرونا

محمدرضا خالدی معادن خدمات شهری شهرداری کاشانکاشان فردا – معاون خدمات شهری شهرداری کاشان با تأکید بر اهمیت جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از پسماندهای دیگر اعلام کرد: جلوتر از برخی شهرها و پیشگام این طرح بودیم.

به گزارش کاشان آنلاین محمدرضا خالدی گفت: شهرداری کاشان سال قبل و در منطقه مسکن مهر در قالب آموزش فرهنگ شهروندی، جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از طریق قراردادن آن‌ها در کیسه زباله قرمز رنگ را آموزش داد.

خالدی با بیان این که جمع‌آوری فان‌ها در راستای ارتقای فرهنگ بهتر شهری، کنترل بیماری‌ها و حفظ محیط زیست انجام شد تصریح کرد: همزمان با جمع‌آوری فان‌ها، بحث آموزش تفکیک زباله‌ها نیز در دستور کار معاون خدمات شهری شهرداری نیز قرار گرفت و در گام بعدی یعنی (جشنواره شهروندی زیستاک) موضوع تفکیک زباله‌های عفونی و بهداشتی در منازل مورد تأکید جدی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری کاشان موضوع جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی از دیگر اقسام پسماند را این بار از طریق شهروندان مرخص شده از بیمارستان که نجات‌یافته از ویروس کرونا هستند پیگیری کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان افزود: در این برنامه شهرداری کاشان با در اختیار نهادن کیسه زباله قرمز رنگ به شهروندانی که تازه از بند ابتلا به ویروس کرونا رها شده‌اند و در دوره نقاهت به سر می‌برند، به نوعی فرهنگ جداسازی زباله‌های عفونی و بهداشتی را از داخل منازل این شهروندان دنبال می‌کند.

خالدی اعلام کرد: خانواده‌‌هایی که بیمار مبتلا به کرونا دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ از شهرداری کیسه زباله قرمز رنگ درخواست کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.