«رضا بابایی»، نویسنده و پژوهشگر دینی درگذشت

سخنرانی رضا بابایی در تعزیت آفتاب با عنوان دین و دینداری در جهان معاصرکاشان فردا – دکتر «رضا بابایی»، پژوهشگر فرهنگی و استاد دانشگاه صبح امروز به دیار باقی شتافت.

به گزارش عصر ایران رضا بابایی، نویسنده، منتقدادبی و پژوهشگر سرشناس دین و ادبیات و از ویراستاران برجسته کشور ساعت ۳ و نیم سحرگاه امروز دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در سن ۵۵ سالگی در بیمارستان ولیعصر قم درگذشت.

 مرحوم بابایی که متولد ۱۳۴۳ قزوین بود، از سال گذشته به سرطان مبتلاشده و تحت درمان بود.

بیشتر بخوانیم:
+ دین باید درد انسان داشته باشد و گره‌ای از مشکلات انسان حل کند

پژوهش‌های او در حوزه مثنوی معنوی در جامعه ادبی کشور بسیار مهم و اثرگذار بود. از او به عنوان یکی از سرشناس‌ترین اساتید ادبیات فارسی در حوزه علمیه قم نام می‌بردند.

وی در طول حیات خود بیش از ۲۰ کتاب و افزون بر ۵۰ مقاله در زمینه‌های دین‌شناسی، فرهنگی، تاریخی و ادبی به نگارش درآورده است.نوشته‌های روان و دیدگاه‌های روشن او درباره تحولات فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواندنی بود.

از جمله آثار او به «مولوی و قرآن»، «درآمدی بر دین‌شناسی حافظ»، «بهتر بنویسیم»، «خارج از نوبت»، «آیین قلم»، «نیایش‌نامه»، «اعجاز بیانی قرآن»، «پیش‌شرط‌های پژوهش در علوم دینی»، «دین و دینداری» و «محمد برگزیده خدا» می‌توان اشاره کرد.

به نوشته کانال یادداشت‌ها مراسم خاک‌سپاری مرحوم بابایی ساعت ۱۰:۳۰ صبح سه‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۹۹ در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت فاطمه قزوین برگزار می‌گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.