نمی‌گویم به ما رحم کنید، به خودتان رحم کنید

وجیهه خرمی پرستار در بیمارستان بهشتی کاشانکاشان فردا«وجیهه خرمی» یکی از پرستاران  بیمارستان بهشتی کاشان در گفت‌و‌گو با مشکات آنلاین، با اشاره مختصری به برخی از مشکلات این‌روز‌های کادر درمان که به مراتب سخت‌ و صعب‌تز از مشکلات سایر مردم است و حتی تبعات آن شامل حال اطرافیان و خانواده این عزیران هم شده، از شهروندان خواسته که دست‌کم به خودشان رحم کنند و برای قطع زنجیره همه‌گیری ویروس کرونا در منزل بمانند.

سرخط و مهم‌ترین سخنان این پرستار را به نقل از کانال تلگرامی مشکات آنلاین با هم مرور می‌کنیم:

کرونا تمام نشده است. مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

من و همکارانم همه خانواده داریم. برای یک مادر سخت است که این مدت نتواند فرزندش را در آغوش بگیرد. دو ماه است اجازه نداده‌ام فرزندم به من نزدیک شود.

همه می‌گویند به کادر درمانی رحم کنید، اما من می‌گویم به خودتان رحم کنید. هیچکدام از کسانی که اینجا بستری هستند نمی‌خواسته‌اند به این بیماری مبتلا شوند و خیلی‌ها جزء کسانی بوده‌اند که فکر می‌کرده‌اند به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

کرونا رمق را از ما گرفته است. هنوز هیچ بیماریی را این‌گونه ندیده بودم. دو ماه است که همکارانم با تمام توان با این بیماری می‌جنگند اما گاهی کاری از دست ما هم بر نمی‌آید و کرونا نفس همشهریانمان را می‌گیرد.

خواهشم از مردم این است که به دید و بازدید همدیگر نروند. این‌گونه نیست که شما بگویید من علائمی ندارم پس می‌توانم در جمع فامیل حاضر شوم. ممکن است شما در ظاهر سالم باشید اما با یک سرزدن به خانه پدر و مادر، بیماری را به آن‌ها منتقل کنید.

همه ما دوست داریم در کنار هم باشیم. اما اگر الان مراعات نکنیم شرایط سختی را خواهیم داشت. رفت و آمدها را بگذاریم برای بعد از کرونا.

لطفا فقط در موقع ضرورت و آن هم با ماسک و دستکش از خانه خارج شوید. ویروس در فضا پخش است و هر بی‌احتیاطی ممکن است منجر به ابتلای ما شود.

افرادی که در خانه در قرنطینه هستند، با بهبودی نسبی از خانه خارج نشوند. تا زمانی که پزشک اجازه نداده قرنطینه را نشکنند.

با لباس‌هایی که از خانه خارج می‌شوید، وارد فضای خانه نشوید و محیطی را به این لباس‌ها اختصاص دهید.

ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم در این شرایط است که کرونا را شکست خواهیم داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.