کشاورزان در رفت‌و‌آمدهای خود خصوصا در شب مراقب باشند

شکاف زمینکاشان فردا – برخی قنات‌های متروکه یا چاه‌های آب قدیمی در پی بارندگی‌های شدید چند روز گذشته و جاری‌شدن سیلاب بازشده‌ است. کشاورزان و دامداران شاغل در دشت‌ها و مزارع، در رفت‌وآمدهای خود بیشتر مراقب باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، ستاد مدیریت بحران این شهرستان اعلام کرد: بازدید‌ها از نقاط مختلف شهرستان، و گزارش‌های دریافتی از شهروندان نشان می‌دهد بارش‌های رگباری و تگرگ ۴۸ ساعت گذشته و جاری‌شدن سیلاب، در برخی نقاط موجب بازشدن قنات‌های متروکه یا چاه‌های آب قدیمی بلااستفاده و افزایش احتمال خطر سقوط شده است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید به دستگاههای ذیربط در مورد شناسایی و ایمن‌سازی این نقاط، از مردم شهروندان شهرستان آران و بیدگل به‌ویژه کشاورزان و دامداران شاغل در دشت‌ها و مزارع درخواست شده است تا در رفت‌و‌آمدهای خود به ‌ویژه در ساعات شب با احتیاط بیشتر و در نظرگرفتن این شرایط به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیریت بحران شهرستان آران و بیدگل در ادامه با اعلام وضعیت قرمز و هشدار منطقه در موضوع همه‌گیری ویروس کرونا، تاکید کرده است که مردم در منازل خود بمانند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری خودداری نمایند.

بارش باران در کاشان و آران و بیدگل که از عصر سه‌شنبه ۱۹ فروردین به آرامی آغاز شده بود، در پنج‌شنبه و جمعه شدت پیدا کرد و در برخی نقاط با تگرگ همراه، و باعث جاری‌شدن سیلاب، شکاف زمین و بازشدن قنات‌ها و چاه‌های متروکه شد.

بنابر اعلام اداره هواشناسی، آران‌وبیدگل در سه روز گذشته شاهد بارش بیش از ۶۰ میلی‌متر باران بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.