از کرونا «فرصت‌های اجتماعی» غنیمت بگیریم

مهران سهراب‌زاده: نسل امروز پرسش‌گر استکاشان فردا – عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان به فرصت‌های اجتماعی تاکید کرد: کرونا علاوه بر جنبه‌های منفی و ایجاد ترس و وحشت، شرایطی از لحاظ اجتماعی هم برای ملت ایران و هم سایر ملت‌های دنیا به وجود آورده است که قابل توجه و تأمل است.

 مهران سهراب‌زاده افزود: امروز نه تنها آسمان شهر من، بلکه آسمان همه دنیا پاک‌تر از روزهای قبل شده است* تنفس‌راحت‌تر شده و زمین با ما سخن می‌گوید.

سهراب‌زاده با اشاره به این‌که قبل از این ویروس، در کشور ماهی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد و در حال حاضر به ۴۰  میلیون لیتر کاهش داشته است، رسیده است، خاطر‌نشان کرد: کاهش دود کارخانه‌ها و کاهش تصادفات از دیگر جنبه‌های مثبت پدیده اجتماعی است.

بیشتر بخوانیم:
+ نسل امروز حقیقت‌جو و پرسش‌گر است و این ارزش‌مند است

عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه کاشان، ایجاد وفاق و همدلی، هم‌فکری و همراهی‌ را از دیگر جنبه‌های مثبت اجتماعی ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: تا به حال مردم دنیا این‌قدر به هم نزدیک نشده بودند. در حال حاضر همه دنیا به یک چیز فکر می‌کنند و همه دانشمندان بسیج شده‌اند تا سایه نکبت‌بار این بیماری را از سر دنیا بردارند.

سهراب‌زاده توصیه کرد: تا فرصت داریم باید به افراد فرودست و بی‌نیاز در این شرایط حساس کمک کنیم.

این جامعه شناس، نزدیکی و پیوند و ارتباط بیشتر بین خانواده‌ها را از دیگر جنبه‌های این دوران کرونایی برشمرد و خاطرنشان کرد: در قبل آنچنان مشغول کار بودیم که فراموش کرده بودیم خانواده هم به وجود معنوی ما نیاز دارد. این فرصت بسیار خوبی است که آنچه از دستمان رفته بود اعم از عدم توجه و رسیدگی به خانواده را به دست آورده و آن را بازسازی کنیم.

وی توجه به بهداشت فردی و شخصی، از دیگر نکات مثبت شرایط حاضر عنوان و اظهار امیدواری کرد با یاری خداوند، مردم و کمک کادر بهداشت و درمان بتوان هرچه زودتر از شر این ویروس رهایی یافت.

بیشتر بخوانیم:
+ بررسی پیامدهای کودک‌آزاری در ایران در دانشگاه کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.