خسارت ۷ میلیارد تومانی بارش‌ها به کشاورزی کاشان

خسارت تگرگ به کشاورزی کاشانکاشان فردا ـ مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: برآورد می‌شود خسارت بارش‌های فروردین‌ماه ۹۹ تا کنون به کشاورزی کاشان به ۷ میلیارد تومان برسد.

مجید کافی‌زاده چهارشنیه ۲۷ فروردین‌ماه به ایرنا اعلام کرد: سرمازدگی، تگرگ و سیلاب‌های چند روز گذشته نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

کافی‌زاده افزود: بر اثر جاری‌شدن سیلاب ۱۰ رشته قنات و ۲ کیلومتر کانال هدایت آب در بخش برزک آسیب دید و برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی برای این بخش افزون بر ۱ میلیارد تومان است.

وی بیشتر خسارت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان را بر اثر بارش تگرگ و سرمازدگی دانست و بیان کرد: برخی درختان آلبالو، گیلاس، بادام، قیسی و آلوچه در بخش نیاسر و دشت مرکزی کاشان که با گرم‌شدن هوا در روزهای پایانی اسفند به شکوفه نشسته بودند، با افت دمای هوا دچار سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان اضافه کرد: بارش‌ تگرگ در ماه جاری نیز موجب آسیب‌دیدن محصولات باغی در برخی مناطق روستایی این شهرستان به ویژه در بخش نیاسر شده است.

به گفته وی، در زمان حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت دارند.

دوشنبه ۲۵ فروردین‌ماه مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از خسارت ۵۰ میلیارد تومانی بارندگی و تگرگ به کشاورزی این شهرستان خبر داده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.