«براکی‌تراپی» بیمارستان آیت‌الله یثربی راه‌اندازی شد

دکتر مصطفی سروی‌زاده رئیس بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشانکاشان فردا – رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان از راه‌اندازی دستگاه «براکی‌تراپی» با هزینه‌ بیش از ۸ میلیارد تومان در این بیمارستان خبر داد.

دکتر مصطفی سروی‌زاده با بیان این‌که دستگاه براکی‌تراپی این بیمارستان نخستین دستگاه در استان اصفهان و دومین مرکز در نیمه جنوبی کشور است خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران سرطانی به دلیل عدم توان مالی و مشکلات رفت‌و‌آمد از درمان خودداری می‌کردند که این بیمارستان با خرید دستگاه براکی این مشکل را مرتفع نموده و بیماران بدون پرداخت فرانشیز به صورت رایگان در این مرکز درمان می‌شوند.

بیشتر بخوانیم:
+
رشد ۵۷ درصدی مراجعین شیمی‌درمانی در سال ۹۸

دکتر سروی‌زاده دستگاه خریداری را شده ساخت آلمان و یکی از مجهزترین دستگاه‌های براکی‌تراپی کشور معرفی کرد و افزود: سورس کبالت رادیوتراپی این دستگاه پنج سال طول عمر داشته و نیاز به تعویض زودهنگام و تامین منبع انرژی ندارد.

رئيس بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان با بیان این‌که بخش براکی‌تراپی این بیمارستان، با استاندارد‌های بین‌المللی طراحی شده است توضیح داد: اتاق بستری، سی‌تی‌اسکن، اتاق عمل و هر آن‌چه یک بخش براکی نیاز دارد در کنار هم  در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی افزود: دستگاه براکی برای درمان سرطان‌های، زنان، مری، پرستات، انتهای روده، پوست، زبان و پستان بکار می‌رود و تفاوت این دستگاه با دستگاه رادیوتراپی اکسترنال که در اکثر شهرها وجود دارد، این است که بافت اطراف تومور آسیب نمی‌بیند و صرفاً محل مورد نظر تحت معالجه قرار می‌گیرد.

بیماران خاص، دیالیز، رادیوتراپی، شیمی‌درمانی در بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی به صورت رایگان درمان می‌شوند و هزینه‌های ایاب و ذهاب و محل اقامت آنان نیز در طول درمان رایگان است.

براکی‌تراپی یکی از دستگاه‌های مکمل رادیوتراپی است که برای درمان بیماری‌های سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.