اجرای آزمایشی پلاسما‌درمانی برای بیماران کرونا در بیمارستان بهشتی کاشان

دکتر سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای آزمایشی و محدود طرح «پلاسمادرمانی» برای بیماران کوید۱۹ در بیمارستان بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سید علیرضا مروجی با بیان این‌که این طرح با رعایت مقررات مربوطه اجرا می‌شود، توضیح داد: افرادی که به کرونا مبتلاشده و بهبود یافته‌اند، دارای پادتن قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود هستند، در این طرح درمانی پلاسمای این افراد برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این روش به صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بر اساس پیمان‌نامه‌های موجود استفاده می‌شود، تاکید کرد: بهبودیافتگان کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند، می‌توانند دو هفته بعد از بهبودی و در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما به بیمارستان بهشتی کاشان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت افزود: حمایت همگانی از مدافعان سلامت به عنوان شعار هفته سلامت در سال جاری انتخاب شده است.

وی کنترل و مهار ویروس کرونا را در سایه مشارکت اجتماعی مردم، همکاری‌های بین‌ بخشی، همدلی و حس مسئولیت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم دانست و گفت: امیدواریم با همراهی مسئولین و پایبندی تمام جامعه به توصیه‌های بهداشتی شاهد مهار این بیماری و ارتقا سلامت جامعه باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.