برنامه‌های فضای مجازی فرهنگ‌سرای المهدی کاشان

فرهنگسرای المهدی(عج) کاشانکاشان فردا – مدیر فرهنگ‌سرای المهدی سفاو شهرداری کاشان گفت: برنامه‌های این فرهنگ‌سرا در ماه مبارک رمضان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انجام می‌شود.

محمدرضا گلسرخی افزود: با همه‌گیری ویروس کرونا، بنا به دستورالعمل ابلاغ شده برنامه‌های مناسبتی فرهنگ‌سرای المهدی در ماه مبارک رمضان امسال به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

وی یکی از این برنامه‌ها را پویش «بهترین دوست من» عنوان و اضافه‌کرد: در قالب این پویش، کودکان کتاب مورد علاقه خود را به دیگر کودکان خانواده‌های کاشانی معرفی می‌کنند تا آن‌ها هم از لذت مطالعه بهره‎مند شوند.

گلسرخی از برگزاری برنامه بیسکوئید در ایام قرنطینه خانگی ویژه خانواده‌های کاشانی خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه، هنرهای خانگی در حوزه‌های مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی به شهروندان ارائه می‌شود تا شیرینی آموزش به جامعه هدف منتقل شود.

وی برگزاری کارگاه‌های مجازی آموزشی در حوزه‌های مختلف سلامت، خانواده، روانشناسی، بازی‌درمانی و تربیت کودک بخشی دیگر از این برنامه‌ها معرفی کرد.

مدیر فرهنگسرای المهدی با بیان این‌که یکی از مهمترین مولفه‌های مراقبت از بهداشت روانی افراد در ایام شیوع کرونا انتقال اخبار صحیح از این بیماری است، یادآور شد: تصمیم داریم اخبار صحیح کرونایی به همراه بخش‌های مختلف دیگری از جمله یادداشت‌های کرونایی و بخش پرسش و پاسخ‌های کرونایی را با استفاده از منابع معتبر و صحیح اخبار داخلی و خارجی و بر اساس آخرین یافته های علمی اثبات شده در صفحات مجازی فرهنگسرا انتشار دهیم.

گلسرخی با اشاره به توصیه کارشناسان درباره لزوم تحرک و ورزش در ایام قرنطینه گفت: به این منظور بخش ویژه «ورزش در منزل» با همکاری مدیریت ورزش سفاو شهرداری کاشان راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش «صدای داستان» در فضای مجازی توسط این فرهنگ‌سرا خبر داد و افزود: در این بخش که در قالب پادکست ارائه می‌گردد، کتاب‌های داستان کودکان خوانده می‎شود که بخش عمده‎ای از اجرای این بخش توسط خود کودکان صورت می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.