به لینک‌، پیامک‌ و تماس‌های ناشناس اعتماد نکنید

سهام عدالتکاشان فردا – رئیس پلیس فتا استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان مراقب شگرد جدید کلاه‌برداران سایبری به بهانه اعلام مالکیت در سامانه سهام عدالت باشند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: پس از اعلام آزادسازی سهام عدالت، افرادي سودجو به بهانه ثبت مالکیت در سامانه سهام عدالت، اقدام به طراحی صفحات و درگاه‌های جعلی کرده و کاربران را به این صفحات هدایت و اطلاعات شخصی و بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر این‌که شهروندان نسبت به ورود به سایت و لینک‌های متفرقه هوشیار باشند، مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتارشدن در دام این کلاه‌برداران را عدم ورود به لینک‌های نامعتبر و ناشناس و عدم اعتماد به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی با این مضمون عنوان کرد.

برابر اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی مشمولان سهام عدالت با استفاده از کد ملی فقط از طریق ورود به سامانه www.samanese.ir می‌توانند سهام شرکت‌های سرمايه‌پذير را انتخاب و مديريت کنند.

کاربران اینترنتی دقت داشته باشند، علاوه بر سایر دقت و هوشیاری‌ها، دامنه سامانه‌های اینترنتی سازمانی ایران (ir.) است و یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تقلبی‌بودن سامانه‌های معرفی شده می‌تواند داشتن دامنه‌های (com،.net،.org.)  یا هر دامنه دیگری غیر از دامنه ملی ایران باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.