توسعه زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی کاشان برای بانوان

عفت پدرام‌فر عضو شورای شهر کاشانکاشان فردا – عضو شورای شهر کاشان گفت: بخش زیادی از نظرات و نیازهای بانوان شهر به کمبود زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی در کنار ساخت بازارچه های عرضه صنایع دستی خانگی مختص این قشر برمی‌گردد.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگوی زنده رادیویی برنامه صبح سیلک با اشاره به این‌که بانوان از نماینده زن این شورا انتظار دارند که به دغدغه و مطالبات آنان  توجه کندبا یادآوری پایین‌بودن سرانه فضاهای ورزشی ویژه بانوان، بر لزوم ایجاد فضاهای شهری مختص آنان تأکید کرد.

وی با تشریح معیارهای شهرهای دوستدار مادر و کودک تبیین کرد: مادری که به‌خاطر کمبود سرانه فضاهای رفاهی و ورزشی نتواند به سلامت جسمی‌اش توجه کند، چطور می‌تواند به سلامت و نشاط خانواده توجه کرده و برای جامعه تاثیرگذار باشد؟

پدرام‌فر، ضرورت دفاع از حقوق زنان و تصویب مصوبات توسعه امکانات رفاهی ویژه بانوان در شورای اسلامی شهر را یادآور شد و افزود: بانوان سرپرست خانوار، بخصوص کسانی که همسرانشان در زندان هستند برای به دوش کشیدن بار اقتصادی خانواده نیازمند مکان‌هایی در شهر هستند تا بتوانند دست‌ساخته‌ها و تولیداتشان را به آسانی عرضه کنند.

وی پیشنهاد داد: مجلس قانونی تصویب کند که حقوق حداقلی برای بانوان خانه‌دار وضع شود؛ چرا که این پرستاران واقعی خانه، پتانسیل ساختن جامعه را دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: طبق پیام رهبری به کنگره ۷ هزار بانوی شهید در سال ۹۱ الگوی خانواده‌گریزی غربی و خانواده‌نشینی شرقی رد شده و الگوی نوینی برای جامعه ارائه شده که بر اساس آن بانوان می ‌وانند به عنوان بهترین نقش‌آفرینان در عرصه‌هایی مثل نمایندگی مجلس، پزشکی و سلامت و … حضور پیدا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.