مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای فرد روزه‌دار ضروری است

دکتر محسن تقی‌زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای افراد روزه‌دار ضروری است.

به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی‌زاده روزه‌داری را برای افراد سالم پرفایده برشمرد و توصیه کرد: روزه‌دار می‌تواند این مقدار آب را از یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از اذن صبح به مرور بنوشد.

دکتر تقی‌زاده بر مصرف غلات، حبوبات و گوشت همراه با سالاد و سبزیجات در وعده سحر تاکید کرد.

وی، با اشاره به این‌که روزه‌داری برای افراد سالم به تقویت و افزایش سیستم ایمنی، کاهش استرس و فاکتورهای التهابی در بدن منجر می‌شود، به افراد سالم توصیه کرد از فرصت ماه رمضان استفاده کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا از نظر علمی روزه برای افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی مشکلی ندارد.

دکتر نقی‌زاده بر پرهیز از خوردن غذای شیرین در افطار تاکید کرد و گفت: مصرف سبزیجات و میوه مانند خیار، هندوانه، سیب، کاهو و گوجه در فاصله افطار تا سحر جهت تامین آب بدن توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: روزه‌داران با چای کمرنگ و شیر کم چرب روزه خود را باز کنند و در ساعات خنک فعالیت فیزیکی داشته باشند و در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.