نورافشانی‌ تاریخ و سنت و فرهنگ در چلچراغ توسعه

نورافشانی‌ تاریخ و سنت و فرهنگ در چلچراغ توسعهکاشان فردا – مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: با اجرای طرح «چلچراغ توسعه» در کاشان پروژه‌های عمرانی مختلفی هر هفته کلنگ‌زنی می‌شود که احیا و مرمت بافت‌های تاریخی از آن جمله است.

مهدی بذرافشان افزود: در این طرح پروژه‌های عمرانی، فرهنگی ورزشی، تفریحی، فضای سبز و … از سال گذشته آغاز و در قالب ۴۰ هفته و هر هفته کلنگ‌زنی، یا گشایش و بهره‌برداری شد.

بذرافشان اعتبار هزینه شده در این طرح تا کنون را بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این اعتبار در گشابش و بهره‌برداری مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی بوده است.

وی همچنین از ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای کلنگ‌زنی، اجرا و گشایش‌ بوستان‌های شهر کاشان در قالب طرح چلچراغ توسعه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای پروژه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز هزینه شده است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان یادآور شد ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک شهر و بیش از ۹۰۰ میلیون تومان نیز برای پروژه‌های زیباسازی شهری هزینه شده است.

بذرافشان احیا و مرمت بافت‌های تاریخی و سنتی را یکی دیگر از حوزه‌های کاری طرح چلچراغ توسعه دانست و یادآور شد: به این منظور ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این امر در سال گذشته هزینه شد.

وی با بیان این‌که برای آسفالت، زیرسازی، جدول و بلوک‌فرش معابر کاشان حدود ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است، گفت: با وجود تمام مشکلات پیش آمده در ابتدای سال جاری، اجرای پروژه‌های عمرانی شهری با نیازسنجی انجام شده از معتمدین محلی در هر منطقه شهری ادامه خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.