حذف نقاط حادثه‌خیز محور کاشان-برزک-ورکان

محمدرضا حق‌شناس رئیس اداره راه و شهرسازی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان، از میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا حق‌شناس گفت: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه راهسازی شهرستان کاشان ایمن‌سازی جاده‌ی کوهستانی کاشان – برزک بود که جهت برطرف‌شدن سه نقطه حادثه‌خیز این محور با پیگیری‌ها عملیات حذف گردنه حادثه‌خیز “نابر” انجام و در حدود ۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

حق‌شناس افزود: تا کنون ۷ کیلومتر از عملیات اجرایی این جاده با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد تومان تکمیل شده است.

او با بیان این‌که عملیات اجرای ۱۲ کیلومتر از آسفالت محور بادرود-کاشان در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد این قسمت تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان بهره‌برداری حدود ۱۴ کیلومتر از محور کاشان-اردستان، تکمیل باند دوم این محور به‌طول ۱۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح چنار بطول تقریبی سه کیلومتر را از دیگر پروژه‌های این شهرستان برشمرد.

حق‌شناس با بیان اینکه حفظ و نگهداری میراث کهن و مکان های تاریخی از وظایف همگانی محسوب می‌شود گفت: برای احیا و مرمت مکان‌های تاریخی تلاش جهت جذب سرمایه از طریق استان انجام شده و خوشبختانه افزون بر ۲ میلیارد تومان برای این امر سرمایه‌گذاری شده است که دستاورد آن تعریف چندین پروژه از جمله پروژه‌های فرهنگی و تاریخی «محور محتشم کاشانی و مسجد آقا بزرگ» و مشارکت در تهیه نقشه خانه‌های تاریخی کاشان است.

وی با اشاره به این‌که میزان اراضی ملی در حریم شهر حدود ۶۱ هزار مترمربع است، گفت: جهت صیانت از اراضی ملی، ۸۴ فقره پرونده در خصوص تصرفات اراضی تکمیل و تعداد ۲۵ مورد آرا قطعی اجرا و بازگشت اراضی به بیت‌المال انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.