نخستین تزریق موفقیت‌آمیز پلاسمادرمانی در کاشان

دکتر محمدرضا شریف سرپرست مجتمع بیمارستانی بهشتی کاشانکاشان فردا – سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از تزریق موفقیت‌آمیز پلاسمادرمانی برای بیمار مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا شریف افزود: بیمار خانمی ۴۳ ساله بود که به علت تنگی نفس شدید، تب و لرز و دارای سابقه بیماری MS در تاریخ سوم فروردین‌ماه ۹۹، مشکوک به کرونا در این مرکز بستری شده و تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار داشت.

دکتر شریف افزود: تیم درمانی این مرکز موفق شدند با تزریق پلاسمای یک بیمار بهبود‌یافته از کرونا، به این بیمار، جان وی را نجات دهند و او بعد از ۴۰ روز بستری با تزریق موفقیت‌آمیز پلاسما بهبود یافت.

وی، ضمن تشکر از کادر پزشکی و پرستاری این مرکز، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت نخست بعد از شروع پلاسمادرمانی علائم بالینی امیدوارکننده‌ای در بیمار مشاهده و بعد از گذشت چند روز، حال عمومی وی خوب و از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: این روش درمانی هم‌اکنون بر روی تعدادی از بیماران در این مرکز در حال انجام است که نتایج آن به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت : بیمارستان بر اساس برنامه مشخص، با بهبودیافتگان بیماری که دارای شرایط سنی مناسب و نداشتن بیماری‌ زمینه‌ای هستند، تماس خواهند گرفت تا جهت نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.