آخرین جایی که بازگشایی شود دانشگاه‌ها خواهد بود

دکتر حسین ستار معاون فرهنگی دانشگاه کاشانکاشان فردا – معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها در ۱۷ خرداد تاکید کرد: این تاریخ تغییری در برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها نخواهد داد و کماکان دانشگاه‌ها با توجه به مصوبات قبلی نسبت به برگزاری آزمون‌ها به صورت غیرحضوری اقدام خواهند کرد.

حسین ستار در کانال تلگرامی خود؛ مهمترین مشکل در خصوص امتحانات به صورت حضوری را مشکل خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: سکونت دانشجویان به خصوص از نقاط پیک بحران همچون خوزستان و لرستان و … در این خوابگاه‌ها، امکان شیوع گسترده بیماری را فراهم می‌کند.

ستار با تاکید بر این‌که لازم است با نهایت احتیاط در خصوص هر نوع بازگشایی ولو محدود اقدام شود، به تصمیم وزارت بهداست مبنی بر این‌که «آخرین جایی که باز شود دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی خواهد بود»، اشاره و اعلام کرد: هنوز چیزی برای گذار از این تصمیم وزارت بهداشت تغییر نکرده و دانشگاه‌ها با توجه به همین اصل و برای حفظ سلامت خانواده دانشجویی لازم است از اقدامات عجولانه پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دانشگاه‌ها پس از برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری؛ باید بازگشایی به صورت پلکانی و ابتدا ایجاد امکانات و تسهیلات برای برگزاری کارگاه‌ها و بازگشایی آزمایشگاه‌ها باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در پایان نوشته خود توصیه کرده: فرزندان دانشجویی هم لازم است از تعجیل و شتاب پرهیز کنند و کماکان با ادامه بردباری از دنبال‌کردن اخبار متفرقه و جسته و گریخته دوری کنند.

به گزارش کاشان فردا رئیس‌جمهور در هفته نخست همه‌گیری ویروس کرونا که هنوز ابعاد فاجعه‌بار آن برای کشور مشخص نبود هم اعلام کرده بود تمام روال‌ها باید تا یک هفته بعد عادی شود. امری که دست‌کم دو ماه با مشخص ‌شدن عمق فاجعه به تاخیر افتاد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.