هشدار آتش‌نشانی کاشان در مورد آتش‌سوزی مزارع

آتش‌سوزی در مراتع کاشانکاشان فردا – روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با هشدار در مورد احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع‌، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و فضاهای سبز از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.

روح‌الله فدائی پنجشنبه با اشاره به اینکه بارندگی‌ها باعث سبزشدن منطقه شده و به مرور با گرم‌شدن هوا، سبزه‌ها و علف‌زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد آتش‌سوزی می‌شوند تاکید کرد: احتمال بروز آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی در چنین شرایطی دور از انتظار نیست و هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حادثه‌های ناگوار و تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان و محیط زیست منجر شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد تا هنگام برداشت و درو کامل محصولات به ویژه غلات و کاه را آتش نزنند.

فدائی همچنین از شهروندان خواست تا در زمان سفرهای برون‌شهری، از پرت‌کردن ته سیگار به مراتع‌ و مزرعه‌ها یا روشن‌کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی کاشان با اشاره به خطر آتش‌سوزی بطری‌های شیشه‌ای یا شیشه‌های شکسته در طبیعت تشریح کرد: انداختن شیشه در باغ‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی آن‌ها را مانند ذره‌بین می‌کند، و عبور نور خورشید از آن‌ها باعث تمرکز گرمای خورشید بر روی خار و خاشاک خشک و در نهایت آتش‌سوزی می‌شود.

آخرین مورد حوادث از این دست، چهارشنبه در جاده ابوزیدآباد به گلشن‌آباد رخ داد که با حضور به هنگام نیروهای آتش‌نشانی از گسترش شعله‌ها در خرمن جلوگیری شد.

۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی، ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.