کاشان فردا – مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، اصرار بخشی از شهروندان به استفاده از خدمات به صورت سنتی را یکی از چالشهای مهم در مسیر تحقق شهر هوشمند عنوان کرد.
ابوالفضل رسولیان، در برنامه رادیویی صبح سیلک، با تأکید برهوشمندسازی شهرها به عنوان یک ضرورت، رفع مشکلات شهروندان همراه با جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه آنان را از نتایج تحقق شهر هوسمند عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شهرداری کاشان، از مدتها قبل به ضرورت استفاده از خدمات الترونیک در حوزه عملکردی شهرداری پی برده و بسترهای لازم برای توسعه آنرا فراهم ساختهبود، افزود: شهرداری کاشان در زمینه ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین فعالیت کارکنان به صورت دورکاری از آمادگی لازم در ایام شیوع کرونا برخوردار بود.
رسولیان عنوان کرد: برخی از جامعه شهروندی به خصوص نسلهای قدیمیتر همچنان نسبت به بهرهمندی از خدمات به صورت سنتی و حضوری اصرار دارند که این چالش مهم تحقق شهر الکترونیک به شمار میآید و باید با گسترش آموزشها نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.
مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، این مرکز را زیرمجموعه معاونت برنامهریزی و هماهنگی شهرداری ذکر و بیان کرد:این مرکز دارای ۶ واحد تخصصی و با شرح وظایف معین است که از هدایت و تعیین سیاستهای کلی شورای راهبری فناوری اطلاعات به ریاست شهردار و عضویت معاونین شهرداری بهره میبرد.
رسولیان، با تأکید بر تقویت زیرساخت شبکه امنیت اطلاعات در شهرداری از صرف هزینه یک میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت مرکز داده این مرکز در سال گذشته خبر داد.
◽️رسولیان همچنین از ساماندهی فرآیند ارتباطی سازمانها و مناطق شهرداری با نگاه ویژه نسبت به ایجاد امنیت اطلاعات خبر داد و بر تکامل این چرخه تأکید کرد.