مناسب‌سازی خودرو برای ۵۸ معلول کاشان

ام‌البنین متقی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره بهزیستی کاشان از مناسب‌سازی اتومبیل و خودرو برای ۵۸ معلول شهر کاشان خبر داد.

ام‌البنین متقی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که یکی از مهمترین مشکلات افراد دارای معلولیت در استفاده از خودرو است، اظهار داشت: به همین منظور کارگروهی با عنوان مناسب‌سازی در شهرستان کاشان ایجاد شده تا زمینه را برای استفاده آسان افراد دارای معلولیت از خودرو و منزل مهیا کند.

وی با اشاره به این‌که تا پایان سال ۹۸ برای ۵۸ نفر از افراد دارای معلولیت کاشان اتومبیل و منزل مناسب‌سازی شده است، ابراز داشت: در این کارگروه برای دسترسی آسان معلولین به محیط خارج از منزل و مناسب‌سازی اماکن عمومی، ادارات، ارگان‌ها و نهادها، پارک‌ها و معابر نیز اقداماتی در حال انجام است.

متقی‌نژاد با بیان این‌که مناسب‌سازی فقط جنبه فیزیکی ندارد، تصریح کرد: باید جامعه‌ای داشته باشیم که برای همه افراد دسترس‌پذیر باشد و به‌غیر از دسترسی‌پذیری فیزیکی به دنبال دسترس‌پذیری نرم‌افزاری با استفاده از تکنولوژی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی کاشان بعد از شهر اصفهان با داشتن بیشترین موارد و بیشترین رقم هزینه‌کرد پیشتاز مناسب‌سازی برای افراد معلول در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بخش مناسب‌سازی مسکن تعداد ۴۵ خانه با اعتباری افزون بر ۱۳۸ میلیون تومان، و در بخش مناسب‌سازی خودرو تعداد ۶ دستگاه خودرو با اعتباری حدود ۴ میلیون تومان انجام شده است.

متقی‌نژاد همچنین بیان داشت: به منظور مناسب‌سازی خانه افراد دارای معلولیت شهر کاشان هفت عدد بالابر با اعتباری افزون بر ۲۶ میلیون تومان در سال گذشته تدارک شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.