دانشگاه کاشان در فهرست برترین‌های گوگل اسکالر قرارگرفت

دانشگاه کاشانکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان اعلام کرد: بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه کاشان در فهرست برترین دانشگاه‌های ایران بر اساس تعداد استنادات در Google scholar قرار گرفته است.

مجید منعم‌زاده اظهار داشت: وبومتریکس هرساله به منظور شفافیت رتبه‌بندی خود تعداد استنادات دانشگاه‌ها بر اساس پروفایل در گوگل اسکالر را به صورت آزمایشی (Beta) به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد استنادات طی فرایندی بر اساس پروفایل ۱۱۰ محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکالر به‌دست می‌آید. بر این اساس پروفایل‌های نمایه‌شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شناسایی شده و با توجه به تعداد استنادات ۱۰ نفر پُراستناد دانشگاه در گوگل اسکالر Google Scholar بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌‌شود.

در این رتبه‌بندی، پروفایل نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده است. هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق مؤسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است.

آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر می‌کند. این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایت‌شان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ پروفایل عمومی آن‌ها را پایش می‌کند.

رتبه دانشگاه کاشان در گوگل اسکالر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.