راه‌اندازی «آرتروسکوپی» در بیمارستان بهشتی کاشان

آرتورسکوپی بیمارستان بهشتیکاشان فردا – سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان از راه‌اندازی دستگاه آرتروسکوپی با هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان با مساعدت در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر محمدرضا شریف گفت: این دستگاه با مساعدت مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان خریداری و نصب شد و از خردادماه جاری در اختیار اتاق عمل و گروه ارتوپدی این بیمارستان قرار گرفت.

دکتر غلامرضا خسروی مدیرگروه جراحی تخصصی و متخصص ارتوپدی بیمارستان نیز درباره آرترسکوپی گفت : این فناوری شیوه جدید تشخیص و درمان است که از سال ۱۹۷۰ گسترش پیدا کرد و در ایران نیز سه دهه است که انجام می‌شود.

دکتر خسروی با بیان این‌که تهیه و راه‌اندازی این دستگاه برای آموزش دستیاران این گروه ضروری بود گفت: از آرتروسکوپی می‌توان برای تشخیص و درمان پاتولوژی‌های داخل مفصلی مانند بیماری‌های سینوویوم، پارگی رباط صلیبی قدامی و خلفی، پارگی مینیسک، آسیب‌های سطح مفصلی و … استفاده کرد و در حال حاضر بیشترین کاربرد آرتروسکوپی در مفصل شانه و زانو است.

وی خاطرنشان کرد: درمان با آرتروسکوپ در بعضی بیماری‌ها می‌تواند موجب ساده‌شدن عمل جراحی، درد کمتر بیمار بعد از جراحی و کاهش دوران نقاهت و بستری وی ‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.