دکل‌های ۶۳ کیلوولت شهر کاشان جمع‌آوری و تبدیل به کابل زمینی شد

۱۴ برابری تولید برق در کاشان در طول ۴۰ سال گذشتهکاشان فردا – خط ۶۳ کیلوولت کابل هوایی حد فاصل پست‌های فیض کاشانی و ناجی‌آباد به طول ۳ کیلومتر، که حدود ۴ دهه پیش نصب شده بود، جمع‌آوری و تبدیل به کابل زمینی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان، امیر اعلاجدی مدیر امور انتقال نیروی شمال اصفهان هدف از اجرای پروژه مذکور را افزایش ظرفیت خط، زیبایی منظر شهری و آزادسازی منازلی عنوان نمود که به حریم این خط تجاوز کرده‌بودند.

بیشتر بخوانیم:
+ تولید برق کاشان در ۴۰ سال گذشته 14 برابر شده‌است

وی گفت : از سال ۱۳۹۶ با توجه به پایین‌بودن ظرفیت کابل‌های بخشی از مسیر پروژه و نیز فول بار بودن پست فیض کاشانی، عملیات افزایش ظرفیت کابل‌ها و متعاقب آن پست مذکور در دستور کار قرارگرفت .

اعلاجدی این شبکه را تغذیه‌کننده پست فیض کاشانی عنوان کرد و افزود: حدود ۷۰۰ متر از این مسیر ۳ کیلومتری با کابل سطح مقطع ۲۵۰ دارای قدمتی بیش از ۴۰ سال بود که در حال حاضر کل مسیر با ۶ رشته کابل سطح مقطع ۱۲۰۰ جایگزین گردیده‌است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه با رایزنی‌های بسیار با شهرداری، شورای شهر، نماینده و فرمانداری کاشان حدود ۲ سال بطول انجامید و در چندین مرحله صورت گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ تاریخچه مختصر برق در کاشان

در گذشته تامین برق کاشان توسط ۹ دستگاه دیزل به ظرفیت ۲۷ مگاوات صورت می‌گرفت. در سال ۱۳۵۷ دو ایستگاه کاشان توسط خط ۶۳ کیلوولت از طریق ایستگاه ۲۳۰ بهرنگ به شبکه سراسری می‌پیوندد. در سال ۱۳۶۳ ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت کاشان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تغذیه این دو ایستگاه از طریق خط ۶۳ کیلوولت خروجی از این ایستگاه صورت می‌گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.