راه‌اندازی سایت بی‌خطرسازی و تفکیک زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان یثربی

سایت بی‌خطرسازی پسماند در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشانکاشان فردا – همزمان با روز جهانی محیط زیست ، سایت بی‌خطرسازی و تفکیک زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان راه‌اندازی شد.

رضا نعناکار، مدیر عامل موسسه محب سلامت کاشان اعلام کرد: مسئولیت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست و احترام به آیندگان جزئی از برنامه‌ها و اهداف استراتژیک بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی است و در این راستا پیاده‌سازی استاندارد محیط زیست بر اساس ISO 14001 در سال گذشته در این بیمارستان انجام شد.

وی همچنین به سایر اقدامات با اهداف زیست محیطی این بیمارستان پرداخت و افزود: تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب استاندارد فاضلاب برای آبیاری فضای سبز، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌اي براي فضاي سبز و به‌کارگیری مدیریت صحیح پسماند در راستای دستیابی به یک محیط سالم و بی‌خطر برای کارکنان و جامعه، تفکیک، جمع‌آوری، نگه‌داری و دفع نهایی پسماند مطابق ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

نعناکار با بیان این‌که گواهی‌نامه بین‌المللی محیط زیست بیمارستان در شهریور ماه سال گذشته اخذ شد، ادامه داد: کاهش پسماندهای بیمارستانی جزئی از اهداف توسعه‌ای بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی است.

نعناکار ادامه داد: تجهیز بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی به دستگاه ضد‌عفونی پسماند با هدف حمایت از تولید داخلی صورت گرفته و کلیه استانداردها و شاخص‌های اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان استاندارد از ویژگی‌های دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای بیمارستانی است.

وی گفت: جهت ساخت‌وساز، آموزش، و خرید دستگاه بی‌خطرساز پسماند هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان صرف شده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.