فقدان فاصله‌گذاری اجتماعی؛ موارد جدید کرونا

کروناکاشان فردا – رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: شرایط کنونی از نظر موارد مثبت بیماری کرونا در شهرستان کاشان ناشی از تماس‌های افراد است.

دکتر مسعود دهقانی ماندن طولانی در فضاهای سرپوشیده پرجمعیت بدون گذر هوا را موجب گردش ویروس و انتقال آن بین افراد عنوان کرد و افزود: اگر جمعیت کم، فضا باز و مردم زمان کمی با هم ارتباط داشته باشند، امکان انتقال بیماری کووید ۱۹ به حداقل خواهد رسید.

دکتر دهقانی به ایرنا بیان کرد: ضمن رعایت فاصله ۱.۵ متری، شستن مداوم دست‌ها به ویژه پیش از لمس‌کردن چشم، دهان و بینی به مردم توصیه می‌شود در کنار استفاده از ماسک در تجمع‌ها زمان کمتری حضور داشته باشند زیرا هر چه فاصله فیزیکی بین افراد بیشتر باشد، زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: هنگامی که در خانواده‌ای یک مورد بیماری مثبت کووید ۱۹ مشاهده می‌شود، به طور معمول این فرد به دیگر اعضای خانواده نیز انتقال می‌دهد و با توجه به راه‌اندازی مرکز ۱۶ ساعته پایگاه سلامت سپهری در کاشان، ‌موارد مشکوک از سایر مراکز به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی، در پایگاه سلامت سپهری کاشان از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ زیر نظر پزشک و پرستار نمونه پی‌سی‌آر می‌گیرند و یک‌روزه هم نتیجه آزمایش مشخص می‌شود و اگر آزمایش کرونا فردی مثبت اعلام شد، در خانه قرنطنیه می‌شود و افزون بر شخص بیمار، خانواده نیز زیر نظارت و کنترل قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تشریح کرد: حال عمومی بیشتر این بیماران خوب است و به بستری در بیمارستان نیاز ندارند اما به علت پیشگیری از انتقال بیماری به آنها توصیه می‌شود تا بهبودی کامل در قرطینه خانگی بمانند.

دکتر دهقانی تاکید کرد: هیچ تجمعی را صلاح نمی‌دانیم، زیرا ویروس کرونا نهادینه‌شده و با هر شخصی که در تماس هستیم، باید احتمال بدهیم که آلوده باشد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.