مدرن‌ترین تصفیه‌خانه در فولاد کویر به بهره‌برداری می‌رسد

مجتمع فولاد کویرکاشان فردا – همزمان با روز جهانی محیط زیست، رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست با جمعی از مدیران شهرستان آران و بیدگل از مجتمع فولاد کویر بازدید کردند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر در حاشیه این بازدید در نشستی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای احداث تصفیه‌خانه این مجتمع برای تصفیه پساب خروجی فاضلاب کاشان گفت: این تصفیه‌خانه یکی از به‌روزترین و کیفی‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور از نظر تکنولوژی و کیفیت آب خروجی خواهد بود.

حمید‌رضا خوروش با بیان این‌که این تصفیه‌خانه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: آب خروجی از این سیستم حتی قابلیت مصرف شرب دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این تصفیه‌خانه، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی دانش‌بنیان در حوزه تصفیه پساب به کار گرفته شده و با تاکید مدیریت و مشاوران مجتمع فولاد کویر، بالغ بر ۸۵٪ از فرایند ساخت قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی کشور انجام شده است.

خوروش با بیان این‌که بهره‌برداری از این پروژه، فصل نوینی را در زمینه تصفیه پساب و مدیریت آب در کشور ایجاد می‌کند و ثمرات آن برای منطقه آران و بیدگل و حوزه آبخیز دشت کاشان مشهود خواهد بود اعلام کرد: وجود این میزان آب تصفیه‌شده می‌تواند ظرفیت‌های ارزشمندی را برای صنایع و سایر حوزه‌هایی که نیازمند آب با کیفیت هستند در منطقه ایجاد کند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه علاوه بر تامین نیازهای مجتمع فولاد کویر قادر است سایر نیازهای منطقه را نیز تامین کرده و در زمینه کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی اقدامی اثرگذار و ماندگار صورت دهد.

وی با بیان این‌که برای انتقال پساب تصفیه‌خائه فاضلاب کاشان به مجتمع فولاد کویر بالغ بر ۱۸ کیلومتر لوله‌گذاری شده‌است تصریح کرد: امیدواریم به زودی با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه مجتمع فولاد کویر شاهد شروع یک حرکت نوین در کشور باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.