باید محصولات آب‌بر را وارد کنیم

کاشان فردا – نماینده کاشان و آران و بیدگل، با بیان این‌که باید در واردات به آب مجازی دقت کنیم گفت: باید محصولاتی که آب‌بر هستند از خارج وارد کنیم.

به گزارش فارس، سید جواد ساداتی‌نژاد چهارشنبه ۲۱ خردادماه ۹۹ در جلسه علنی مجلس و بعد از گزارش اردکانیان وزیر نیرو به پارلمان اظهار داشت: آب امروز مسأله‌ جهانی است و حتی کشورهایی که دارای سرانه آب بیشتری هستند هم در این باره دقت فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه امروز رشته‌های جدید در حوزه‌ آب مانند هیدروپولتیک ایجاد شده افزود: آب امروز عامل صلح و جنگ است و مدیریت مصرف آب از اقدامات حیاتی محسوب می‌شود.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: سرانه مصرف آب روزانه مردم ایران از متوسط جهانی بیشتر است که باید آن را به ۱۵۰ لیتر در روز کاهش دهیم. ضمن اینکه تأمین آب شرب برای شهرهای کوچک و روستاها هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: سیل‌های اخیر نشان داد که باید نهضت سدسازی را انجام دهیم ولی در دنیا فعالیت‌های آبخیزداری به جای این کار ترویج پیدا کرده که ما هم باید در این باره گام برداریم.

وی افزود: در حوزه آب ژرف و کاربرد فناوری‌های علوم جدید در جو مثل یونیزاسیون باید اقداماتی از سوی وزارت نیرو صورت گیرد.

کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه آب، مدیریت یکپارچه و توجه به مزارع خورشیدی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از دیگر موضوعاتی بود که نماینده کاشان و آران و بیدگل از وزارت نیرو خواست مورد توجه قرارگیرد.

ساداتی‌نژاد دانش‌آموخته دکتری هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو، و کارشناس در حوزه آبخیزداری و آبخوان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.