معدن آهن نباید چشمه‌های قهرود را خشک کند

بازدید میدانی معاون هماهنگی استاندار اصفهان از چشمه قهرودکاشان فردامعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اهالی روستای قهرود بابت برداشت معدن آهن نگران نباشند، چون تصمیم شتاب‌زده‌ای برای آن گرفته نخواهد شد.

حجت‌الله غلامی چهارشنبه ۲۱ خردادماه پس از بازدید میدانی از معدن بوستان آهن روستای قهرود با اشاره به چشمه‌های آبی از محل این معدن به سمت پایین و به طرف استخر ذخیره اصلی تامین کننده آب باغ‌های مناطق قهرود، سرازیر است تاکید کرد: هیچ‎‌گونه تصمیمی برای برداشت این معدن آهن گرفته نمی‌شود که موجب خشک‌شدن چشمه‌ها بشود.

بیشتر بخوانیم:
+ اعتراض اهالی جوشقان استرک کاشان به فعالیت معادن
+ غار آهکی اُزوار کاشان توسط معدنچیان بسته شد

غلامی افزود: پس از انجام کارهای قوی کارشناسی، با هماهنگی اهالی محل و همچنین صاحبان چشمه‌های آب، تصمیم نهایی در مورد معدن بوستان آهن روستای قهرود گرفته خواهد شد.

یکی از اهالی قهرود نیز در این زمینه به ایرنا گفت: از هشت چشمه از درون کوه‌هایی که در مجاور معدن آهن این روستا قرار دارد، آب ترواش می‌کند.

رضوان نبئی، میزان آبدهی این چشمه‌ها را نزدیک به ۳۰ لیتر بر ثانیه برآورد کرد و افزود: این آب‌ها به استخر ذخیره برای تامین آب مزرعه‌ها و باغ‌های روستای قهرود هدایت می‌شود.

وی و بعضی از اهالی قهرود بر این باور هستند که با بهره‌برداری از معدن آهن روستا، چشمه‌های آب از بین خواهند رفت.

روستای قهرود از توابع بخش قمصر با جمعیت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر، در فاصله نزدیک به ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ سنگ‌فرش معابر روستای قهرود

شهرستان کاشان با ۱۲۰ معدن فعال یک پنجم از معدن‌های استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.