خطر غرق‌شدن را جدی بگیریم

غرقکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: متاسفانه با توجه به آمار فوت‌شدگان در اثر غرق‌شدگی در سطح شهرستان ضروری است شهروندان با رعایت نکات ایمنی و آگاهی از خطرات ناشی از شنا‌کردن و تفریح در آبگیرها، بندها و دریچه‌های خاکی و استخرها از حوادث ناگوار در این اماکن پیشگیری کنند.

محمدمسعود چایچی افزود: تعطیلی مدارس و گرمای تابستان تقاضا برای استفاده همه افراد خصوصا قشر جوان و نوجوان از آب‌گیرها و رودخانه و … را افزایش می‌دهد، و با توجه به تعطیلی استخرهای عمومی شهری، احتمال استفاده از استخرهای غیراستاندارد و محل‌های ذخیره آب در حومه شهر و روستاها بیشتر شده و بیم آن می‌رود که این شور و اشتیاق خاطرات تلخی به سبب وقوع حوادث ناگوار همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از علل‌ مرگ‌ومیرهای غیرعمدی در سطح منطقه در اثر حوادث و غرق‌شدگی است که به راحتی قابل پیشگیری است، ولی علی‌رغم هشدار‌ها، سوگ‌وارانه دست‌کم ۵ نفر سال گذشته بر اثر حوادث یادشده فوت شده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ در تابستان بیشتر مراقب آب‎تنی کودکان و نوجوانان در استخر باغ‌ها باشیم

چایچی بیان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، محدودیت‌ها ورعایت آنها و نیز استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی، اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شنا و شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب، بررسی دمای آب و خودداری از ورود ناگهانی به آب سرد، از جمله توصیه‌هایی است که برای انجام شنا به شهروندان توصیه می‌شود.

وی، انجام شنا به صورت گروهی، اطمینان از حضور نجات غریق در محل شنا، خروج از آب هنگام شنیدن صدای رعد و برق، محافظت از آبگیرها و استخرهای خانگی و طبیعی با حفاظ‌های مناسب، توجه به علائم ایمنی و تابلو‌های هشداردهنده در کنار ساحل یا رودخانه‌ها، عدم شنا در زمان ممنوعیت (تاریکی شب) را از دیگر نکات ایمنی قابل توجه در این زمینه برشمرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.