نسخه‌ الکترونیک در شمال استان اصفهان اجرا می‌شود

نسخه الکترونیککاشان فردا – مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از ابتدای تیرماه در مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز اجرا می‌شود.

دکتر مسلم آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه پس از اجرای پرونده الکترونیک سلامت، اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است.

بیشتر بخوانیم:
+ آغاز نوشتن نسخه‌های الکترونیکی در کاشان

وی افزود: با عنایت به الزام تکالیف قانونی بندهای (ج) و (ز) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹کشور و همچنین با همه‌گیری ویروس کرونا، سازمان بیمه سلامت ملزم به اجرای طرح استحقاق‌سنجی و همپوشانی بیمه‌شدگان و نسخه‌نویسی الکترونیک در ارائه خدمات شد.

مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم جهت تکمیل و توسعه پرونده الکترونیک سلامت، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک به عنوان ورودی‌هایی که می‌توانند اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت را تامین کنند، در اولویت کارهای سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

دکتر آشوری تاکید کرد: با حذف دفترچه بیمه در نسخه‌نویسی الکترونیک، بیمار با کارت ملی به پزشک مراجعه ‏کرده و پس از احراز هویت و استعلام اعتبار بیمه‌ای، دارو یا خدمات تجویز می‌شود و با کد رهگیری اختصاصی از داروخانه، آزمایشگاه یا مرکز تصویربرداری خدمات می‌گیرد.

معاون بیمه سلامت استان اصفهان، گفت: صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، اعمال کنترل‌های لازم دارویی و پیشگیری از تداخل و حساسیت‌های دارویی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه از جمله مزیت‌های نسخه الکترونیکی است.

آشوری افزود: نیاز نبودن به چاپ و تعویض دفترچه درمانی، حفظ محرمانه ماندن اطلاعات درمانی بیمار، جلوگیری از خطای احتمالی نسخه‌خوانی در داروخانه و نظارت دقیق بر ارائه خدمات درمانی و کنترل‌های مالی از دیگر اهداف اجرای طرح تولید نسخه الکترونیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.