۲۰ هکتار از باغ‌های ابیانه در آتش سوخت

آتش‌سوزی در باغ‌های ابیانهکاشان فردا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار از باغ‌های ابیانه خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی پس از پنج ساعت، مهار و از سرایت آن به این روستا جلوگیری شد.

منصور شیشه‌فروش به ایرنا اعلام کرد: این آتش‌سوزی از حدود ساعت ۱۴ چهارشنبه ۴ تیرماه در باغ‌های محور ابیانه در محدوده محل عوارضی و همچنین روستای طَره و در مناطق سخت‌گذر و شیب کوه‌ها و دره‌ها اتفاق افتاد و حدود ۲۰ هکتار از باغ‌ها را تحت تاثیر قرار دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ تلاش ۷ ساعته آتش‌نشانان کاشان برای خاموش‌کردن آتش مرتع

وی با اشاره به حضور و تلاش گروه‌های آتش‌نشانی، هلال احمر، بسیج، فوریت‌های پزشکی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، دهیاری، نیروی انتظامی و مدیریت بحران شهرستان نطنز در محل حادثه، گفت: آنها به موقع برای خاموش‌کردن این آتش ورود پیدا کردند اما با توجه به این‌که این باغ‌ها در مناطق سخت‌گذر هستند امکان انتقال برخی از ماشین‌آلات و تجهیزات وجود نداشت و از روش‌هایی مانند ایجاد حفره و آتش‌بُر برای مهار آتش استفاده شد.

شیشه فروش با بیان اینکه این حریق پس از حدود پنج ساعت مهار شد، اظهارداشت: بنظر می‌آید این آتش‌سوزی به‌دلیل خطای انسانی و وجود علف‌های خشک در باغ‌ها اتفاق افتاد و وزش باد آن را گسترش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه درختان این باغ‌ها بیشتر از نوع هلو و بادام هستند، اضافه کرد: مدیریت بحران استانداری اصفهان بارها به کشاورزان و باغداران نسبت به هرس و جمع‌آوری علف‌ها و درختان خشک هشدار داده است.

شیشه‌فروش با اشاره به وقوع ۱۹ مورد حریق از ابتدای سال تا کنون در حدود ۳۵ هکتار از مراتع و عرصه‌های محیط زیست استان، تصریح کرد: امروز نخستین مورد حریق گسترده در باغ‌ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه اگر بالگرد امداد هوایی برای حریق مستقر بود، اطفای این آتش‌سوزی سریع‌تر انجام می‌شد، تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها خواسته است تا نسبت به استقرار یک فروند بالگرد هوایی مجهز به آبپاش در این استان اقدام کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.