علت حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد

انفجار سایت نطنزکاشان فردا – سخن‌گوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: ‌بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده ولی به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز حادثه در زمان مناسب اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از نور نیوز، کیوان خسروی با اعلام این خبر افزود: کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه از اولین ساعات وقوع این رخداد در سایت نطنز حاضر شدند و بررسی دلایل حادثه را آغاز کردند. فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با واکاوی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده بررسی و علت اصلی حادثه مشخص شده است. به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی گفت: خسارت وارد شده به سوله در دست احداث در مجتمع هسته‌ای نطنز محدود بوده است.

خسروی تاکید کرد که در محل وقوع حادثه هیچگونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیواکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.

بیشتر بخوانیم:
+ وقوع حادثه در سایت نطنز در دست بررسی است

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز پیش از این گفته بود که بامداد پنجشنبه به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. به گفته وی این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.