«انیو موریکونه» آهنگساز فیلم‌های سینمایی درگذشت

انیو موریکونه آهنگساز سینمایی ایتالیا درگذشتکاشان فردا «انیو موریکونه»، آهنگساز مشهور ایتالیایی در ۹۱ سالگی در رم درگذشت. موسیقی متن فیلم‌‌های وسترن «اسپاگتی» با بازی «کلینت ایستوود» از کارهایی بود که او را به شهرت رساند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتالیایی انسا، او که از چند روز پیش به دلیل شکستگی ران بر اثر زمین‌خوردگی بستری بود، در بیمارستان فوت کرد.

این آهنگساز پرآوازه و پرکار، همچنین موسیقی متن فیلم‌های «روزی روزگاری در آمریکا»، «تسخیرناپذیران»، و «سینما پارادیزو» را ساخت.

موریکونه در سال ۲۰۰۷ اسکار افتخاری دریافت کرد، ولی در سال ۲۰۱۶ بود که برای فیلم “«هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» برنده اسکار شد.

موریکونه، که در زادگاهش رم به «مائسترو» یا همان استاد و مرشد معروف بود، برای بیش از ۵۰۰ فیلم در طی ۷۰ سال موسیقی ساخت.

با این حال، خیلی‌ها او را با ملودی فراموش‌نشدنی می‌شناسند که برای فیلم‌های ژانر «وسترن اسپاگتی» دهه ۶۰ میلادی به کارگردانی «سرجو لئونه» ساخت.

“به خاطر یک مشت دلار”، “به خاطر چند دلار بیشتر”، و “خوب، بد، زشت” از جمله این فیلم‌هاست که در آن کلینت ایستوود نقش یک هفت‌تیر‌کش کم‌حرف را بازی می‌کند.

لئونه اهمیت مشارکت و حضور این آهنگساز در فیلم‌هایش را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرده بود، به طوری که می‌گذاشت موریکونه اول موسیقی را بنویسد و بعد او صحنه را بر اساس آن موسیقی هماهنگ می‌کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.