۱۶هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی کاشان

مرکز تماس سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در سه نخست سال جاری، ۱۵ هزار و ۷۰۷ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گرفته‌شده که متاسفانه تعداد قابل‌توجهی مربوط به مزاحمین تلفنی بوده است.

محمدمسعود چایچی افزود: ۱۲ هزار و ۱۴۹ تماس از طرف مزاحمین با این سامانه گرفته شده که بیشتر از خطوط تلفن همراه علی‌الخصوص خطوط ایرانسل می‌باشد و قابل توجه اینجاست که ۸۵۱ فقره از این تماسها، تنها توسط ۲۱ نفر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانیم:
+ راه‌اندازی فاز نخست سامانه «مهار 125» آتش‌نشانی کاشان

چایچی گفت: این مزاحمت‌ها معمولا و متاسفانه از طرف شهروندانی صورت می‌گیرد که از فرهنگ شهروندی مناسبی برخوردار نبوده و به همین جهت به خود اجازه می‌دهند که ایجاد مزاحمت برای سازمان‌های امدادی هم چون آتش‌نشانی نمایند.

مدیرعامل سازمان اضافه کرد: از تعداد تماس‌های گرفته‌شده با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۹۴۰ مورد طی سه ماه گذشته منجر به انجام عملیات، ۱۲۲۹ تماس مشاوره و ۱۳۸۹مورد نیز تماس‌های غیرمرتبط بوده‌اند.

چایچی خاطرنشان کرد: مزاحمت‌های تلفنی سبب بروز مشکلات و اختلالات عدیده‌ای در روند امدادرسانی و پاسخگوئی به تماس‌های همزمان از سوی افراد حادثه‌دیده واقعی شده و احتمال افزایش خسارات جانی و مالی را در پی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: از تمامی شهروندان تقاضای عاجزانه داریم تا از برقراری تماس‌های بی‌مورد و غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جدا خودداری نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.